Podziel się swoim 1,5% podatku na wsparcie mediów Strefy Wolnego Słowa. Dziękujemy za solidarność! Dowiedz się więcej »

Światowa premiera elektrycznego SUV-a od niemieckiej marki motoryzacyjnej

W niedzielę 18 kwietnia 2021 r. Mercedes-EQ zaprezentował w pełni elektrycznego kompaktowego SUV-a EQB. W Chinach nowy EQB debiutuje jako kompleksowo wyposażony, topowy wariant w linii AMG, z napędem o mocy 215 kW (292 KM). W Europie międzynarodowa wersja EQB, produkowana w Kecskemét na Węgrzech, trafi do sprzedaży pod koniec 2021 r. – z akumulatorem wytwarzanym w Kamenz (Niemcy) oraz w Jaworze (Polska).

mat. pras.


W Chinach nowy EQB debiutuje jako kompleksowo wyposażony, topowy wariant w linii AMG, z napędem o mocy 215 kW (292 KM). W Europie od chwili rynkowej premiery modelu klienci będą mieli do wyboru kilka wariantów z napędem na przednie i wszystkie koła o różnej mocy, w tym ponad 200 kW (272 KM). Użyteczna pojemność akumulatora (netto) w europejskiej odmianie modelu wynosi 66,5 kWh. Akumulatory te będą produkowane w fabrykach Daimlera w Kamenz (Niemcy) i Jaworze (Polska). Planowana jest również wersja o szczególnie dużym zasięgu. Zużycie energii elektrycznej w przypadku wersji EQB 350 4MATIC w Europie w mieszanym cyklu WLTP wynosi 19,2 kWh/100 km, a zasięg – 419 km.

„Chiny to dla nas nie tylko najważniejszy region sprzedaży aut osobowych, ale także wiodący na świecie rynek samochodów elektrycznych” – powiedział Hubertus Troska, członek zarządu Daimler AG odpowiedzialny za Wielkie Chiny. „Bardzo się cieszymy, że właśnie tu odbywa się światowa premiera całkowicie elektrycznego EQB. Ze swoimi siedmioma miejscami jest on dostosowany do potrzeb klientów, którzy w szczególności szukają pojazdu rodzinnego. Oprócz właściwych produktów jednym z czynników decydujących o zrównoważonym wzroście w Chinach jest wpływ naszej lokalnej produkcji. Dlatego czekamy na uruchomienie produkcji EQB w Pekinie”.

W tym roku Mercedes-Benz kontynuuje swoją ofensywę w zakresie elektryfikacji – łącznie na rynek trafią cztery nowe modele Mercedes-EQ z napędem w 100% elektrycznym: EQA, EQB, elektryczna biznesowa limuzyna EQE oraz topowy EQS. Z kolei rodzina hybryd plug-in Mercedesa, która już teraz liczy ponad 20 wariantów, wzbogaci się o zelektryfikowane odmiany Klasy C i Klasy S. Oddział Mercedes-Benz Cars spodziewa się, że w 2021 r. udział hybryd plug-in i pojazdów w pełni elektrycznych (tzw. xEV-y) w całkowitej sprzedaży wzrośnie do ok. 13 procent. Ponadto rosnącą popularnością cieszą się łagodne hybrydy z rozrusznikiem zespolonym z alternatorem i instalacją 48 V – zwłaszcza w klasach aut luksusowych.


Nowy EQB (długość/szerokość/wysokość: 4684/1834/1667 mm) wzbogaca odnoszącą sukcesy rodzinę kompaktowych aut Mercedesa i jest ściśle powiązany z dwoma modelami: z EQA, z którym dzieli technikę napędu, oraz z kompaktowym SUV-em GLB. Po tym drugim EQB „odziedziczył” duży rozstaw osi (2829 mm), pojemne wnętrze oraz trzeci rząd foteli z dwoma dodatkowymi, pojedynczymi siedzeniami.

Kabina okazuje się wyjątkowo przestronna, w szczególności jeśli chodzi o miejsce nad głową w pierwszym i drugim rzędzie oraz na kolana w drugim. Obszerny jest również bagażnik, o pojemności od 495 do 1710 l lub od 465 do 1620 l (odpowiednio, odmiany 5- lub 7-osobowa) – to poziom kompaktowych kombi. Kanapa standardowo ma kilkustopniowo regulowane pochylenie oparć, a na życzenie jest oferowana z regulacją wzdłużną w zakresie 140 mm. Umożliwia to powiększenie bagażnika nawet o 190 l.

Korzystając z ładowarki pokładowej, EQB można ładować z mocą do 11 kW prądem przemiennym (AC) – w domu albo na publicznych stacjach ładowania. Jest też możliwość jeszcze szybszego ładowania prądem stałym (DC). W zależności od stanu naładowania i temperatury wysokonapięciowego akumulatora EQB ładuje się na odpowiedniej stacji z mocą do 100 kW. W takim przypadku czas potrzebny na uzupełnienie poziomu energii z 10 do 80% wynosi niewiele ponad 30 min. Na potrzeby ładowania AC oraz DC w Europie i USA model EQB jest standardowo wyposażony w złącze CCS (Combined Charging Systems) w prawym tylnym błotniku. 
 

 



Źródło: niezalezna.pl, mat. pras.

 

#branża motoryzacyjna #samochody elektryczne

prenumerata.swsmedia.pl

Telewizja Republika

sklep.gazetapolska.pl

Wspieraj Fundację Niezależne Media

Chcesz skomentować tekst? Udostępnij treść i skomentuj w mediach społecznościowych.
albicla.com@ Paweł Kryszczak
Wczytuję ocenę...
Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo