Bezrobocie nadciąga nad Polskę » czytaj więcej w Gazecie Polskiej! Więcej »

Elegancki twardziel – test Dacii Sandero X-Tronic

W dobie ogólnej samochodowej drożyzny, nieźle wyposażony samochód, z 90-konnym silnikiem, automatyczną skrzynią biegów i niezłym wyposażeniem za niecałe 70 tysięcy złotych. Pewnie Dacia, zapytają Państwo? Oczywiście. Zdecydowanie warta uwagi Dacia Sandero X-Tronic.

Tomasz Jędrzejowski

Już w ubiegłym roku pisaliśmy sobie o nowej generacji Sandero. To wielki skok w przyszłość. Zupełnie nowy design, ciekawsze materiały, nowoczesna sylwetka, sprawiają, że ten samochód wizualnie zupełnie nie odstaje od konkurencji, a jak napisaliśmy, jest od niej skokowo tańszy.

Testowaliśmy topową wersję 90-konnego Sandero z automatem, który dobrze sprawdza się w zestrojeniu z litrowym benzynowym silnikiem. Zmiana biegów jest płynna i dostosowana do niezbyt imponujących osiągów auta. 13,4 s. do setki to nie jest coś, co może imponować, ale do spokojnej jazdy po mieście czy leniwych wyjazdów za miasto, auto jak najbardziej się nadaje. Spalanie przy normalnej jeździe będzie oscylować między 6 a 7 litrów benzyny na każde 100 kilometrów, a samochód, gdy nie będziemy zbyt często wchodzić na najwyższe obroty odwdzięczy nam się bezproblemową jazdą.

W środku, jak wspomniałem, wszystko bardzo ładnie wygląda. Miejsca dla czterech osób w obu rzędach siedzeń nie brak. Niestety, dobre wrażenie kończy się, gdy zaczynamy interior Sandero… dotykać. Jest tu po prostu zbyt twardo. Osłonięte części kokpitu jak i tą część drzwi, gdzie często znajduje się nasz łokieć obszyto elegancką monochromatyczną kratką. Śliczną. Szkoda tylko, że pod nią jest ultratwardy plastik. A przecież nie sądzę, aby gąbeczka o grubości paru milimetrów miała producenta kosztować tyle, że znacząco zmieniło to budżetowa cenę samochodu.

To taki drobiazg, podobnie jak ten, że nie wygospodarowano tutaj nigdzie miejsca na kubki. A przestrzeń, aby to zrobić, z pewnością istnieje.

DANE TECHNICZNE: 

Silnik 999 ccm

Moc spalinowa 67 kW/90 KM / 4500 obrotów

Przyspieszenie 0-100 km/h 13,4 s.

Moment obrotowy 142 Nm /1750 obr.

Prędkość max. 163 km/h

Zużycie paliwa wg producenta (cykl mieszany) 5.8 l /100 km

Masa własna/masa całkowita 1338-1896 kg

Wymiary (dł./szer./wys.) 4088 mm/1848/1499

Pojemność bagażnika 328 litrów

Cena od SCe 65 KM Access – 48 500 zł

Samochód testowy, wersja Comfort ok. 66 000 zł

Wyposażenie m.in. 6 poduszek, klima manualna (dopłata do automatycznej 1200 zł), ABS, ESC, AEBS, system multimedialny (dopłata do nawigacji 1100 zł)

 



Źródło: niezalezna.pl

 

#moto #test #technologie #innowacje #auto

prenumerata.swsmedia.pl

Telewizja Republika

sklep.gazetapolska.pl

Wspieraj Fundację Niezależne Media

Chcesz skomentować tekst? Udostępnij treść i skomentuj w mediach społecznościowych.
Igor ­Szczęsnowicz
Wczytuję ocenę...
Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo