W 15 222 przedszkolach i placówkach wychowania przedszkolnego w piątek zajęcia odbywały się stacjonarnie – poinformowało MEiN, podając, że chodzi o 99,7 proc. przedszkoli i placówek przedszkolnych. 12 pracowało zdalnie, a 32 w trybie mieszanym.
Dane te pokazują stan z piątku z godz. 13.00 i pochodzą od kuratorów oświaty. Przekazała je rzeczniczka prasowa Ministerstwa Edukacji i Nauki Anna Ostrowska.
O przejściu przedszkola lub placówki wychowania przedszkolnego na tryb pracy inny niż stacjonarny decyduje organ prowadzący, za zgodą sanepidu, po rozpoznaniu sytuacji epidemicznej w placówce.
Od poniedziałku przedszkola, oddziały wychowania przedszkolnego – zerówki i inne formy wychowania przedszkolnego, po trzech tygodniach przerwy, znów działają w całym kraju stacjonarnie, tak samo żłobki i kluby malucha.
Uczniowie klas I-III szkół podstawowych, którzy w styczniu wrócili do nauki stacjonarnej w szkołach, od 22 marca uczą się zdalnie. Uczniowie z klas IV-VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych uczą się zdalnie od 26 października ub.r.
Od 26 kwietnia w 11 województwach wprowadzona zostanie w klasach I-III szkół podstawowych nauka w systemie hybrydowym (część uczniów będzie uczyć się stacjonarnie, a część zdalnie). Chodzi o województwa: podlaskie, podkarpackie, warmińsko-mazurskie, lubelskie, pomorskie, lubuskie, świętokrzyskie, mazowieckie, kujawsko-pomorskie, zachodniopomorskie i o małopolskie.
W pozostałych pięciu województwach (dolnośląskim, łódzkim, opolskim śląskim i wielkopolskim) uczniowie klas I-III szkół podstawowych nadal będą uczyć się zdalnie.
Uczniowie starszych klas szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych, słuchacze placówek kształcenia ustawicznego i centrów kształcenia zawodowego również nadal będą uczyć się zdalnie.
Zdalna nauka została przedłużona do 3 maja.