Podziel się swoim 1,5% podatku na wsparcie mediów Strefy Wolnego Słowa. Dziękujemy za solidarność! Dowiedz się więcej »

Euro NCAP świetnie oceniła luksusowego niemieckiego SUV-a

Mercedes-Benz zwyciężył w teście systemów wspomagających z zakresu jazdy częściowo zautomatyzowanej (poziom 2 SAE), otrzymując ocenę „bardzo dobry”. Producenta spod znaku trójramiennej gwiazdy reprezentował SUV GLE, wyposażony w Pakiet wspomagający bezpieczeństwo jazdy oraz Pakiet wspomagający bezpieczeństwo jazdy Plus. Otrzymał on najlepszy wynik – 174 punkty (87% łącznej oceny) – i wygrał z dziewięcioma konkurentami z różnych klas, w tym z dwoma innymi modelami segmentu premium.

mat. pras.


Pakiet wspomagający bezpieczeństwo jazdy w Mercedesie GLE obejmuje szereg funkcji, które umożliwiają jazdę częściowo zautomatyzowaną i odczuwalnie odciążają kierowcę w wielu codziennych sytuacjach na drodze. Najnowocześniejsze systemy ostrzegają go w razie zagrożenia wypadkiem i potrafią interweniować, np. poprzez autonomiczne hamowanie awaryjne, celem ograniczenia skutków ewentualnych kolizji – albo nawet pozwalają ich całkowicie uniknąć.

Organizacja Euro NCAP w szczególności pochwaliła fakt, że systemy Mercedesa współpracują z kierowcą i wspierają go zamiast mu przeszkadzać i decydować za niego. Na przykład Aktywny asystent kierowania (Active Steering Assist) potrafi wspomagać kierowcę podczas pokonywania zakrętów. Do 130 km/h nie polega wyłącznie na dobrze widocznych oznakowaniach dróg, ale może aktywnie interweniować nawet wtedy, gdy linie są niejednoznaczne (np. w obszarach robót drogowych) lub gdy nie ma ich wcale, śledząc ruch innych pojazdów – niczym w roju. W ten sposób może skutecznie odciążać kierowcę, zwłaszcza w przypadku częstego zatrzymywania się i ruszania oraz w zatłoczonym ruchu.

Ustawienia systemu można łatwo i intuicyjnie zmienić w dowolnym momencie – harmonijne przełączanie pomiędzy jazdą ze wspomaganiem oraz bez niego stanowi element kooperacyjnej koncepcji systemów wsparcia Mercedes-Benz. Z tego powodu Mercedes-Benz GLE otrzymał najwyższą ocenę i pierwsze miejsce w kategorii „Zaangażowanie kierowcy”. Przedstawiciele Euro NCAP podkreślili, że Mercedes-Benz ani nazewnictwem, ani komunikacją nie sugeruje, że GLE wyposażono w systemy jazdy autonomicznej – producent wyraźnie określa je jako systemy wspomagające. W przypadku systemów jazdy częściowo zautomatyzowanej kierowca przez cały czas musi bowiem odgrywać aktywną rolę i realizować zadania związane z prowadzeniem samochodu. Właśnie z tego względu Mercedes-Benz projektuje poszczególne systemy jako elementy, które ze sobą współpracują – i najlepiej funkcjonują „w połączeniu” z samym kierowcą, zapewniając mu komfort oraz bezpieczeństwo.

 



Źródło: niezalezna.pl, mat. pras.

 

#motoryzacja

prenumerata.swsmedia.pl

Telewizja Republika

sklep.gazetapolska.pl

Wspieraj Fundację Niezależne Media

Chcesz skomentować tekst? Udostępnij treść i skomentuj w mediach społecznościowych.
Paweł Kryszczak
Wczytuję ocenę...
Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo