Pakiet wspomagający bezpieczeństwo jazdy w Mercedesie GLE obejmuje szereg funkcji, które umożliwiają jazdę częściowo zautomatyzowaną i odczuwalnie odciążają kierowcę w wielu codziennych sytuacjach na drodze. Najnowocześniejsze systemy ostrzegają go w razie zagrożenia wypadkiem i potrafią interweniować, np. poprzez autonomiczne hamowanie awaryjne, celem ograniczenia skutków ewentualnych kolizji – albo nawet pozwalają ich całkowicie uniknąć.

Organizacja Euro NCAP w szczególności pochwaliła fakt, że systemy Mercedesa współpracują z kierowcą i wspierają go zamiast mu przeszkadzać i decydować za niego. Na przykład Aktywny asystent kierowania (Active Steering Assist) potrafi wspomagać kierowcę podczas pokonywania zakrętów. Do 130 km/h nie polega wyłącznie na dobrze widocznych oznakowaniach dróg, ale może aktywnie interweniować nawet wtedy, gdy linie są niejednoznaczne (np. w obszarach robót drogowych) lub gdy nie ma ich wcale, śledząc ruch innych pojazdów – niczym w roju. W ten sposób może skutecznie odciążać kierowcę, zwłaszcza w przypadku częstego zatrzymywania się i ruszania oraz w zatłoczonym ruchu.

Ustawienia systemu można łatwo i intuicyjnie zmienić w dowolnym momencie – harmonijne przełączanie pomiędzy jazdą ze wspomaganiem oraz bez niego stanowi element kooperacyjnej koncepcji systemów wsparcia Mercedes-Benz. Z tego powodu Mercedes-Benz GLE otrzymał najwyższą ocenę i pierwsze miejsce w kategorii „Zaangażowanie kierowcy”. Przedstawiciele Euro NCAP podkreślili, że Mercedes-Benz ani nazewnictwem, ani komunikacją nie sugeruje, że GLE wyposażono w systemy jazdy autonomicznej – producent wyraźnie określa je jako systemy wspomagające. W przypadku systemów jazdy częściowo zautomatyzowanej kierowca przez cały czas musi bowiem odgrywać aktywną rolę i realizować zadania związane z prowadzeniem samochodu. Właśnie z tego względu Mercedes-Benz projektuje poszczególne systemy jako elementy, które ze sobą współpracują – i najlepiej funkcjonują „w połączeniu” z samym kierowcą, zapewniając mu komfort oraz bezpieczeństwo.