Bezrobocie nadciąga nad Polskę » czytaj więcej w Gazecie Polskiej! Więcej »

Jest na co popatrzeć – testujemy Hyundaia Santa Fe

Niedawno testowaliśmy potężnego SUV-a Hyundaia Santa Fe w nowej odsłonie, ale z wersją napędu na dwa koła. Dzisiaj siedmiomiejscowy Santa Fe z napędem 4x4.

Tomasz Jędrzejowski

Za niemal ćwierć miliona złotych, we wszystko niemal mającej wersji Platinum, dostajemy dwutonowy niemal samochód. Olbrzymie koła, rozpieszczająca ilość miejsca w środku dla pięciu pasażerów i wcale niemała dla siedmiu. Bagażnik kryje po prostu złożone dwa dodatkowe fotele, które wcale nie są mini-siedzonkami. Siedem osób auto przewiezie dosyć wygodnie. Oczywiście trzeba pamiętać, że jadąc w siódemkę nie skorzystamy z niemal 800 litrów pojemności bagażnika. Albo dodatkowi pasażerowie albo bagaże piątki.

Auto w środku nie wygląda na kompromisowe pod względem rozwiązań. Opływamy tu w luksusy, zarówno pod względem użytych materiałów jak i designu oraz zastosowanych technicznych rozwiązań. Nie będę wspominał o klimatyzacjach czy nawigacjach, bo to rzecz oczywista, ale podgrzewanie i wentylacja foteli, pełny monitoring obu rzędów siedzeń, pojemniki na gazety przy siedzeniach, system kamer 360 stopni czy liczni asystenci pasów ruchu to standard warty wzmianki.

Nowy design ma być nawiązaniem do tego znanego z mniejszego auta Hyundaia – Tucsona. Podobne linie, podobny design, jeszcze bardziej mocarna sylwetka. Hybrydowy napęd pozwala na niewielkie jak SUV-a spalanie w okolicach 7-8 litrów benzyny na sto kilometrów. 180-konny benzyniak jest wspomagany podczas ruszania czy jazdy w miejskich korkach przez 50-konny silniczek elektryczny. Oczywiście te 230 koni nie da nam poczucia wielkiej mocy. To auto do dostojnej jazdy. Mieliśmy jednak do dyspozycji różne tryby poruszania się i napęd 4x4.

Dzięki temu, jak również sporemu, bo niemal 18 centymetrowemu prześwitowi, możemy używać Santa Fe do jazdy w lekkim (!!!) terenie. Poradzi sobie.

Dane TECHNICZNE:

Silnik 1598 ccm

Moc 230 KM (180 KM silnik spalinowy plus 50 KM silnik elektryczny

Przyspieszenie 0-100 km/h 9,1 s.

Prędkość max. 187 km/h

Moment obrotowy (Nm/obroty) 265/1500-4500

Pojemność baterii 1,49 kWh

Spalanie (cykl mieszany) ok. 7,2 l/100 km

Masa własna/ Dopuszczalna masa 1842/2630 kg

Wymiary (dł./szer./wys. mm) 4785/1900/1710

Pojemność bagażnika 782 l

Ceny auta od (1.6 T-GDI HEV 6AT 2WD (230 KM)) wersja Premium 165 900 zł

Samochód testowy, wersja Platinum ok. 235 000 zł

Wyposażenie m.in. 6 poduszek, klima aut. dwustrefowa, ABS, system multimedialny, ESP, nawigacja, czujniki i kamera parkowania, kamera 360 stopni, samopoziomujące zawieszenie tylnej osi, reflektory LED

 



Źródło: niezalezna.pl

 

#mototest #auto #motoryzacja #Technologia #innowacje

prenumerata.swsmedia.pl

Telewizja Republika

sklep.gazetapolska.pl

Wspieraj Fundację Niezależne Media

Chcesz skomentować tekst? Udostępnij treść i skomentuj w mediach społecznościowych.
Igor Szczęsnowicz
Wczytuję ocenę...
Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo