Bezrobocie nadciąga nad Polskę » czytaj więcej w Gazecie Polskiej! Więcej »

Kusi prawie wszystkim [NASZ TEST, GALERIA]

Niedawno okazało się, że jestem staroświecki. To znaczy ja wiedziałem, że jestem. Tęsknię za dwudziestoleciem międzywojennym, kobiety całuję w rękę, a przynajmniej się staram, generalnie nie podoba mi się dzisiejsza lewica i obyczaje. Ale to wiedziałem już dawniej. Natomiast niedawno okazało się, że jestem staroświecki, gdyż posiadam odtwarzacz MP3. Kurczę, do niedawna myślałem, że to może nie nowość, ale i nie coś demodé. Jednak okazało się, że nie mam racji. Jak? Ano testując najnowsze modele wyrosłej z seata hiszpańskiej firmy Cupra, skonstatowałem, że wprawdzie mają one podłączenia do ładowarek najnowszych smartfonów, ale wejścia USB nie. Już nie. MP3 to nie to. Przestarzałe. Starym i tyle.

Zapytacie się Państwo, po co ten Szczęsnowicz Igor tak się rozpisuje o jakichś empetrójkach w tekście, który powinien być recenzją auta. Czynię tak dlatego, że rolą recenzenta, testera jest również krytyka. A w przypadku Cupry Formentora z dwulitrowym silnikiem o mocy 310 KM z automatem DSG i napędem 4DRIVE nie za bardzo mam co krytykować. Do czego mam się przyczepić, do silnika? W żadnym razie. 4.9 sekundy do setki, średnie spalanie poniżej 9 litrów jest w przypadku takiego silnika i tylu koni przyzwoite, a napęd na cztery koła pomaga wyjść z opresji w zimowych warunkach czy na polnej błotnistej drodze. Aha i jeszcze tryby pracy od eko przez comfort i sport do Cupra (dedykowany przycisk na kierownicy), która zamienia auto w wyścigówkę o rasowym brzmieniu napędu. Jazda jest czystą rozkoszą nawet na śliskiej drodze i przy padającym śniegu. Sylwetka samochodu, mięsista i rasowa wzbogacona wielkimi kołami i oryginalnym wzorem alufelg budzi zaufanie. Niektórzy powiedzą, ciężkawa. MI to nie przeszkadza, grunt, że jeździ się wyśmienicie. 

Kabina? Piękna niebieska skóra, wygodne kubełkowe fotele z przodu i pojemna kanapa z tyłu. Miejsca na nogi i głowy w bród. Bagażnik może nieco za mały, bo o standardowej pojemności 435 litrów (malutki minusik). Wyposażenie pełne, choć do obsługi komputera pokładowego trzeba się nieco przyzwyczaić, intuicyjna to ona nie jest.

Przyznam, że bardzo chciałbym mieć taki samochód. Jest jednak jeden szkopuł, że nie mam wolnych 200 tysięcy złotych na jego kupno.

Cupra Formentor to pierwsze auto tej marki zbudowane przez inżynierów z Hiszpanii od początku do końca, a nie oparte na znanych modelach seata. Oby tak dalej!

Dane TECHNICZNE:

Silnik: 1984 ccm

Moc: 228 kW/310 KM przy 5450 obr/min

Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,9 sek

Prędkość max. 250 km/h

Moment obrotowy (Nm/obroty) 400/2000-5450

Zużycie paliwa wg. producenta (średnie) 5,9 l/100 km

Masa własna/ Dopuszczalna masa 1569/2140 kg

Wymiary (dł./szer./wys. mm) 4450/1839/1511

Pojemność bagażnika 435 l

Ceny auta od 115 900 zł (wersja 1.5 TSi 150 KM)

Samochód testowy: ok. 210 000 zł

Wyposażenie m.in.: 7 poduszek, klima aut. trzystrefowa, ABS, ESP, system multimedialny, czujniki i kamera parkowania, nawigacja, blokada mechanizmu różnicowego i wiele innych

 

 



Źródło: niezalezna.pl

 

prenumerata.swsmedia.pl

Telewizja Republika

sklep.gazetapolska.pl

Wspieraj Fundację Niezależne Media

Chcesz skomentować tekst? Udostępnij treść i skomentuj w mediach społecznościowych.
albicla.com@ Igor Szczęsnowicz
Wczytuję ocenę...
Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo