Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ »

Koniec kina domowego i zmierzch małego ekranu. Trendy na rynku TV i audio nie pozostawiają złudzeń

Badania konsumenckie z pierwszych dziesięciu miesięcy 2017 roku wskazują na to, że Polacy w wybierają coraz częściej telewizory z ekranami o większej przekątnej. O ile w 2013 roku telewizory 55 cali i większe stanowiły w Polsce ilościowo 3% rynku, to w 2017 r. było to już już 17% (w oparciu o dane firmy badawczej GfK Polonia).

samsung.com, mat. pras.

Telewizory o rozmiarach 32 cale były jednymi z najpopularniejszych dotąd rozmiarów, ale wyraźnie widzimy zainteresowanie coraz większymi ekranami. Badania w tym zakresie przeprowadziła firma Kantar Millward Brown między sierpniem a październikiem 2017 roku.

- Przekątne 40–44 cale stanowią już ilościowo prawie taką samą wartość, a  coraz częściej  decydujemy się na modele UHD (4K) Smart TV o przekątnej 50 cali i większej, które wykorzystują najbardziej zaawansowane technologie, takie jak Quantum Dot – mówi Maciej Konieczny, Dyrektor TV/AV w Samsung Electronics Polska.

W okresie styczeń – październik 2017 roku sprzedaż telewizorów o przekątnej ekranu powyżej 60 cali wzrosła ilościowo o 78% w stosunku do analogicznego okresu w 2016 roku

Jednocześnie maleje zainteresowanie telewizorami Full HD spowodowane stale rosnącą ofertą telewizorów Ultra High Definition (4K), które tak jak seria QLED TV zapewniają doskonałą jakość obrazu. Nie bez wpływu pozostaje też stale rosnąca liczba serwisów VOD oferujących filmy i seriale w rozdzielczości Ultra High Definition oraz filmów na nośnikach Blu-Ray UHD.

Z kolei, jeśli chodzi o sprzęt nagłośnieniowy, kino domowe, jest coraz częściej wypierane przez urządzenia typu soundbar. Globalne i polskie dane rynkowe wskazują, że to właśnie soundbary z powodzeniem zastępują kina domowe.

W 2017 roku w naszym kraju nabywców znalazło ponad 100 000 soundbarów, a wzrost wartościowy sprzedaży w okresie styczeń – październik w stosunku do 2016 roku wynosi 30%.

Soundary skutecznie zajmują miejsce zestawów kina domowego dzięki takim zaletom, jak coraz lepsza jakość dźwięku, bezprzewodowość, łatwa współpraca z urządzeniami mobilnymi oraz design dopasowany do współczesnych trendów w projektowaniu wnętrz i urządzeń technologicznych.

 



Źródło: niezalezna.pl, samsung.com, infoWire.pl

 

#telewizja #telewizor #TV #sprzęt audio #nowe technologie #soundbar

prenumerata.swsmedia.pl

Telewizja Republika

sklep.gazetapolska.pl

Wspieraj Fundację Niezależne Media

Chcesz skomentować tekst? Udostępnij treść i skomentuj w mediach społecznościowych.
redakcja
Wczytuję ocenę...
Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo