Koszulka NIEMIECKO - RUSKA SZAJKA TUSKA Zamów już TERAZ!

Zmiana podejścia do pracy. Coraz częściej stawiamy na work-life balance

W obliczu pandemii, ludzie zmieniają swoje podejście do pracy, co prowadzi do powstania nowej kultury zatrudnienia. Praca zdalna stała się powszechna, a narzędzia umożliwiające komunikację zespołów stały się dostępne niezależnie od lokalizacji. Wzrasta także znaczenie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, a dobrostan pracowników staje się kluczowym wyzwaniem dla rekruterów.

praca przy biurku
Andrea Piacquadio/pexels

Badania przeprowadzone przez PageGroup wskazują, że 7 na 10 osób priorytetem stawia zdrowie psychiczne i równowagę między pracą a życiem osobistym, a 40 proc. pracowników zrezygnowałoby z awansu, jeśli wpłynęłoby to negatywnie na ich samopoczucie. W związku z tym pracownicy oczekują od pracodawców elastyczności w organizacji pracy, co pozwala im wybierać, gdzie i kiedy pracują.

Nowe trendy w pracy

Praca zdalna staje się kluczem do sukcesu, gdzie zaledwie 35 proc. pracowników w Polsce pracuje na pełnoetatowych stanowiskach w biurach. Formy pracy zdalnej (12 proc.) i hybrydowej (53 proc.) stają się coraz bardziej popularne. Młodzi pracownicy na rynku pracy traktują pracę zdalną jako standard. Firmy muszą przemodelować swoje oferty, aby przyciągnąć uwagę pracowników, zwłaszcza tej najmłodszej generacji.

Aby oferta pracy była atrakcyjna, musi iść w parze z konkurencyjnym wynagrodzeniem oraz zaawansowanymi benefitami. Firmy oferują dodatkowe dni wolne, skrócone tygodnie pracy, dostęp do siłowni firmowej w trakcie lunchu czy lekcje języka obcego w godzinach pracy. Jednak kluczowym elementem pozostaje spełnienie oczekiwań finansowych pracowników. W branżach, gdzie popyt na pracowników przewyższa podaż, rekruterzy muszą być kreatywni, oferując kolejne korzyści, aby przyciągnąć pracowników.

Rekruterzy muszą zmienić taktykę

Badanie Candidate Pulse przeprowadzone przez firmę Michael Page pokazało, że ogłoszenie o rekrutacji do pracy powinno być ciekawe, precyzyjne i spójne. Warto uwzględnić informacje o lokalizacji pracy, typie umowy i wynagrodzeniu. Kandydaci poszukują informacji o potencjalnym pracodawcy na stronie firmowej, dlatego firmy powinny dbać o aktualizację swoich stron internetowych i mediów społecznościowych, aby przyciągnąć uwagę kandydatów. Istotne jest także, aby oferta pracy była aktualna i jasna, aby uniknąć zniechęcenia kandydatów.

Atrakcyjna oferta pracy powinna być dopasowana do profilu kandydata i spełniać obietnice zawarte w ogłoszeniu. Jednak najważniejsze jest, aby obietnice te znalazły swoje potwierdzenie w rzeczywistości, ponieważ długoterminowy sukces rekrutacji zależy od zgodności obietnic z rzeczywistością.

 



Źródło: Niezalezna.pl, onemulti.pl

 

#praca #work-life balance

prenumerata.swsmedia.pl

Telewizja Republika

sklep.gazetapolska.pl

Wspieraj Fundację Niezależne Media

Chcesz skomentować tekst? Udostępnij treść i skomentuj w mediach społecznościowych.
MaŁu
Wczytuję ocenę...
Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo