Koszulka NIEMIECKO - RUSKA SZAJKA TUSKA Zamów już TERAZ!

Na czym tak właściwie polega pozycjonowanie stron www?

Pozycjonowanie stron internetowych to proces, którego nie da się zdefiniować w jednym zdaniu. Dlatego też ciężko jest początkującym przedsiębiorcom w optymalny sposób przystąpić do tego procesu i regularnie wykonywać działania zakończone długoterminowym sukcesem. Jakie składowe pozycjonowania możemy wymienić?

Foto: mat. prasowy
Ask Nieruchomości

Projektowanie słów kluczowych
Przede wszystkim słowa kluczowe. To one odpowiadają za to, czy użytkownik szukający danego produktu i usługi trafi na naszą stronę internetową. Projektowanie słów kluczowych to spore wyzwanie dla osób, które nie rozumieją konceptu algorytmów Google i dopasowywania fraz do wyników wyszukiwania.
By stworzyć skuteczne frazy kluczowe, niezbędne jest wejście w skórę użytkownika. Jak przeciętny Kowalski przeszukuje internet w celu znalezienia danej usługi? Jeśli odgadniemy schematy działania użytkowników, łatwiej będzie nam stworzyć zarówno frazy ogólne, frazy długiego ogona, jak i słowa kluczowe oparte na lokalizacji działania. W tym celu warto wesprzeć się nowoczesnymi narzędziami, takimi jak Google Trends czy Google Search Console. Więcej o frazach kluczowych przeczytamy pod adresem https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/36/na-czym-polega-pozycjonowanie-stron-internetowych

Content Marketing 
Treści to najważniejszy element każdej strony internetowej. Nasze wpisy blogowe, profesjonalne poradniki, opisy produktów powinny być atrakcyjne dla użytkowników czytających treści. Wydaje się, że jest to proste. Jednak oprócz wartości merytorycznej każdy artykuł powinien być dodatkowo zoptymalizowany pod kątem SEO tak, by słowa kluczowe i linki subtelnie wplatane w zdania pozytywnie oddziaływały na pozycjonowanie. 
Pisanie treści na stronę internetową czy e-sklep to także regularność i unikatowość, bez których nie możemy myśleć o wysokich miejscach w rankingu Google. Właściciele małych stron decydują się często na samodzielne tworzenie treści. To dobra praktyka, jeśli mamy odpowiednie kompetencje i duże zapasy czasu. Jeśli jednak nasza marka rozwija się dynamicznie, tworzenie nowych, specjalistycznych treści atrakcyjnych dla czytelnika i robotów Google warto zlecić profesjonalnej agencji SEO. 

Optymalizacja techniczna strony internetowej
Nasza strona internetowa była stawiana kilka lat temu przez znajomego? A może zdecydowaliśmy się na skorzystanie z usług profesjonalistów lub po prostu postawiliśmy na jedną z popularnych platform e-commerce? Bez względu na historię naszej strony jej kod źródłowy i techniczny aspekt działania musi zostać zoptymalizowany w taki sposób, by strona działała wydajnie bez względu na liczbę potencjalnych odwiedzających.
To oczywiście wiąże się z wyborem odpowiedniego hostingu, ale często ważne jest też, by zadbać o efektywne dysponowanie zasobami strony i zabezpieczenia, takie jak certyfikat SSL. Przy okazji optymalizacji technicznej nie sposób nie wspomnieć również o odbiorze strony z poziomu urządzeń mobilnych. Te indeksowane są osobno, dlatego też responsywność mobilna naszej witryny ma kluczowe znaczenie dla jej wypozycjonowania w wynikach mobilnych. Czy layout i struktura sklepu jest dostosowana do mniejszych ekranów? Czy szata graficzna jest odpowiednia? Czy użytkownik w łatwy sposób może nawigować po stronie? Czy ładuje się szybko? Jeśli którekolwiek pytanie ma negatywną odpowiedź, algorytm Google wyłapie to znacznie szybciej niż my, czego efektem będzie utrata widoczności w wyszukiwarce. 


Procesy off-site SEO
Spośród najważniejszych procesów wchodzących w skład pozycjonowania warto wspomnieć jeszcze o działaniach offsite, czyli tych, które mają miejsce poza naszą stroną internetową. Chodzi tu przede wszystkim o pozyskiwanie linków zewnętrznych, które czerpią wartość ze strony źródłowej i wpływają pozytywnie (lub negatywnie, gdy strona jest w słabej kondycji) na nasz wynik pozycjonowania.
Oprócz pozyskiwania linków istotne są także artykuły sponsorowane (to właśnie w nich linki do naszej strony pojawiają się najczęściej), wizytówka Google, a także inne działania realizowane w social mediach czy forach internetowych.
To oczywiście najważniejsze, choć niejedyne obszary, które muszą zostać przeprocesowane w celu zapewnienia optymalnego pozycjonowania naszej strony. O tych, ale również innych procesach związanych z pozycjonowaniem strony internetowej przeczytać możemy na https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/748/seo-copywriting-poradnik-dla-poczatkujacych. Warto wspomnieć jeszcze o analizie konkurencji, która stanowi bezpośrednie środowisko naszej marki. Gdy będziemy stale czuwali nad działaniami otoczenia, nie będziemy popełniać tych samych błędów i będziemy inspirować się tymi najlepszymi praktykami, które dają oczekiwany efekt. 
 

 



Źródło: ASK Nieruchomości

 

prenumerata.swsmedia.pl

Telewizja Republika

sklep.gazetapolska.pl

Wspieraj Fundację Niezależne Media

Chcesz skomentować tekst? Udostępnij treść i skomentuj w mediach społecznościowych.
artykuł sponsorowany
Wczytuję ocenę...
Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo