CIA nie ufa resetowcom od Tuska » czytaj więcej w Gazecie Polskiej! Więcej »

Podatek od reklam „nie obumarł”

Projekt nie obumarł, możliwe jest dokonanie w nim jakichś niewielkich zmian - powiedział w czwartek wiceszef klubu PiS, przewodniczący Rady Programowej Polskiego Radia Marek Suski, pytany o projekt zakładający wprowadzenie podatku od reklam.

Zdjęcie ilustracyjne
pixabay.com /Creative Commons CC0/meineresterampe

Na początku lutego do wykazu prac legislacyjnych rządu wpisano projekt ustawy, którego konsekwencją będzie wprowadzenie składki z tytułu reklamy internetowej i reklamy konwencjonalnej. Zgodnie z założeniami połowa wpływów ze składek ma trafić m.in. do NFZ, a także na Narodowy Fundusz Ochrony Zabytków i nowo utworzony Fundusz Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów. Do 16 lutego trwały prekonsultacje projektu. Plany wprowadzenia opłaty zaniepokoiły dużą część mediów, które protestowały we wspólnej akcji "Media bez wyboru".

Wiceszef klubu PiS pytany był w czwartek w Programie Trzecim Polskiego Radia o środowe słowa marszałka Senatu Tomasza Grodzkiego na temat projektu. "W tej chwili zdaje się, że ten projekt obumarł. Słyszę, że ma wrócić w jakiejś innej postaci" - mówił Grodzki.

Suski, pytany w czwartek dlaczego projekt "obumarł" i w jakiej postaci miałby wrócić, odparł:

"To trzeba się zapytać pana Grodzkiego, dlaczego obumarł. Trudno mi powiedzieć, co miał na myśli". "Nie obumarł, natomiast - jeśli dokonane byłyby jakieś niewielkie zmiany - to jest to możliwe" - dodał wiceszef klubu PiS.

Jednocześnie zapewnił, że w propozycji nie ma zapisów zakładających obciążanie małych, regionalnych rozgłośni czy telewizji.

"To dotyczy tylko tych największych. Do tej pory Platforma (Obywatelska) straszyła wszystkich, nawet malutkie rozgłośnie czy niewielkie gazety zamieszczały protest, bojąc się, że to ich również obejmie. "Myślę, że chyba 90 proc. mediów prywatnych to nie obejmuje, tylko tych największych"

- zaznaczył.

Suski przekonywał również, że propozycja jest dobrym rozwiązaniem, bo "jednak wszyscy powinniśmy płacić podatki". Wskazywał m.in., że mamy pandemię i potrzeby służby zdrowia są ogromne. "Stąd też ten podatek solidarnościowy ci, którzy mają ogromne dochody, wpływy, mogliby jednak poczuć się również solidarni z całym społeczeństwem, a nie tylko z kieszeniami swoich zarządów" - stwierdził przewodniczący Rady Programowej Polskiego Radia.

 



Źródło: niezalezna.pl, pap

 

#opłata od reklam #podatek od reklam

prenumerata.swsmedia.pl

Telewizja Republika

sklep.gazetapolska.pl

Wspieraj Fundację Niezależne Media

Chcesz skomentować tekst? Udostępnij treść i skomentuj w mediach społecznościowych.
albicla.com@przemyslawobluski
Wczytuję ocenę...
Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo