Są potężne naciski lobbingu przemysłu niemieckiego, a tym samym polityki niemieckiej, aby Centralny Port Komunikacyjny w Polsce blokować, utrudniać, odsuwać w czasie, a docelowo, aby go w ogóle nie było. Tu chodzi o poważne pieniądze. Tuskowi zależy na wsparciu Niemiec i nie zrobi nic co będzie sprzeczne z interesem niemieckim – zauważa polityk PiS.
W rozmowie z portalem Niezależna.pl, poseł PiS, Paweł Jabłoński mówi o wielkiej grze pozorów prowadzonej przez Donalda Tuska wokół CPK.
-Rządzący przed wyborami dostali bardzo niepokojące dla nich wyniki sondaży, z których wynikało, że 2/3 Polaków jest za budową CPK. Zaczęli więc wysyłać sygnały o tym, że się nad nim poważnie zastanawiają i poprą ten projekt
W poniedziałek odbyło się w Sejmie posiedzenie parlamentarnego zespołu ds. przeskalowanych inwestycji publicznych i przymusowych wywłaszczeń. Jabłoński relacjonuje:
Chciałem zadać pytanie dot. przymusowych wywłaszczeń w sprawie CPK, których nie było. Bardzo nerwowo reagowali na zadawane przeze mnie pytania. Wyłączyli mi tam mikrofon i odebrali głos. Boją się prawdy o CPK i robią wszystko, aby ten projekt zablokować, chociaż udają, że jest inaczej
W tym tygodniu spółka CPK poinformowała o unieważnieniu postępowania przetargowego na wykonanie audytu tzw. innych projektów (m.in. Airport City, Cargo City i zagospodarowania terenu po Lotnisku Chopina). Decyzja ta wynikała ze znacznie przekraczającej budżet wyceny za realizację tego zadania. Była to tym samym ósma nieudana próba przeprowadzenia audytu.
‼️ TO JUŻ JEST KONIEC‼️
— Maciej Wilk ✈️🌎🇵🇱🇨🇦 (@MacVVilk) June 12, 2024
Koniec kompromitującej farsy, jaką stał się słynny AUDYT CPK. Ekipa @LasekMaciej właśnie unieważniła ostatni przetarg na wybór doradcy zewnętrznego. Tym samym, unieważniono 8 z 8 zapowiadanych audytów. Skuteczność 100%😉
Przeżyjmy to jeszcze raz 1/9🧵 pic.twitter.com/Gm3KaHvcB1
-Wybieram się na kontrolę poselska do spółki CPK także w sprawie anulowanych przetargów na audyty. Widać, że jest coś ewidentnie nie tak
Są potężne naciski lobbingu przemysłu niemieckiego, a tym samym polityki niemieckiej, aby Centralny Port Komunikacyjny w Polsce blokować, utrudniać, odsuwać w czasie, a docelowo, aby go w ogóle nie było. Tu chodzi o pieniądze i biznes. Tuskowi zależy na wsparciu Niemiec i nie zrobi nic co będzie sprzeczne z interesem niemieckim