Od mocnego uderzenia zaczyna się rok 2019 w promocji Gdańska. Równy milion złotych zarobi telewizja TVN za umieszczenie akcji produkowanego serialu w tym mieście. Wszystko odbyło się w tajemnicy i bez przetargu. Od dwóch lat miasto reklamuje się i promuje tylko w tej telewizji.
W jawnym rejestrze umów Gdańska pojawił się parę dni temu dokument informujący o udzieleniu zamówienia bez uprzedniej publikacji. Przedmiotem jest „Reklama Gdańska jako produktu turystycznego w formie lokowania produktu w serialu pod roboczym tytułem »Motyw« w telewizji TVN”. Wartość? Okrągły milion złotych bez VAT. To więcej, niż telewizja zarobiła w Gdańsku w ciągu ostatnich trzech lat. Utajniony i bezprzetargowy tryb zamówienia władze tłumaczą tym, że TVN posiada wyłączne prawa do scenariusza serialu.
Od dwóch lat pieniądze na promocję miasta w postaci zleceń, reklam i lokowania miasta w emitowanych obrazach trafiają tylko do jednej spośród trzech największych telewizji.
W ub.r. za trzy zlecenia, m.in. umieszczenie w mieście akcji czterech odcinków serialu „Diagnoza” i reklamę, TVN otrzymał ponad 640 tys. zł. W 2017 r. na dwóch podobnych umowach telewizja ta zarobiła 175 tys. zł. Z kolei w budżecie filmu „Miłość jest wszystkim” wyprodukowanego przez telewizję i Akson Studio znalazło się blisko ćwierć miliona złotych za umieszczenie akcji komedii romantycznej w Gdańsku.