Będą rozmowy prezesa LOT z posłami opozycji i przedstawicielami załogi

samolot LOT-u / Dean Morley \ CC BY-ND 2.0

  

Prezes spółki LOT Rafał Milczarski zgodził się na rozmowy z posłami opozycji oraz przedstawicielami załogi. Zastrzegł, że nie będzie rozmawiał z nikim z zarządu związku zawodowego.

W kompleksie budynków LOT pojawili się dziś z interwencją posłowie PO - była premier Ewa Kopacz i Bartosz Arłukowicz. Pomiędzy budynkami, na wolnym powietrzu protestują uczestnicy strajku. Prezes Milczarski wyszedł do protestujących, a odpierając zarzuty, że „trzyma ludzi na deszczu” wyjaśnił, że wśród protestujących znajdują się osoby zwolnione z LOT i ich przepustki do budynków nie działają. Według niego, działają natomiast przepustki osób, które nie zostały zwolnione.

Milczarski wraz z posłami przeszedł następnie do biurowca LOT, gdzie spotkały się dwie grupy pracowników - strajkujących i przeciwników protestu. W czasie dyskusji z posłami prezes oświadczył, że może udać się na rozmowy z posłami i z przedstawicielami załogi. 

Zgadzam się na osoby, które nie są w zarządzie związku

- oświadczył.

Prezes LOT powtórzył, że strajk jest nielegalny i dodał, że był motywowany politycznie - miał związek z niedzielnymi wyborami. Milczarski oświadczył też, że zwolniona szefowa Związku Zawodowego Personelu Pokładowego i Lotniczego (ZZPPiL) Monika Żelazik nie zostanie przywrócona do pracy. Jej przywrócenie było jednym z postulatów strajkujących.

Nie zostanie przywrócona do pracy, bo jej obecność w firmie stanowiłaby zagrożenie dla pasażerów. Naszą decyzją do firmy nie wróci, ewentualnie decyzję sądu

- stwierdził Milczarski.

W poniedziałek 67 osób zostało dyscyplinarnie zwolnionych z powodu nieprzystąpienia do pracy w związku z ich uczestnictwem w nielegalnym strajku w spółce.

 

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: PAP, niezalezna.pl

Tagi

Wczytuję komentarze...

Jest ostatnia umowa na II linię metra

/ Sliwers; ; creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/deed.en

  

Za trzy lata pociągi metra dojadą do stacji Ulrychów i Powstańców Śląskich - przewiduje podpisana ostatnia umowa na rozbudowę II linii metra. Kontrakt wart jest ponad 959 mln zł. Dla obu stacji i łączących je tuneli zostały już wydane pozwolenia na budowę.

Wykonawcą tej inwestycji będzie konsorcjum firm Gülermak Agir Sanayi Inşaat ve Taahhüt A.Ş. (lider) i Astaldi S.p.A. Kontrakt wart ponad 959 mln zł ma zostać zrealizowany w ciągu 36 miesięcy. Dla obu stacji i łączących je tuneli wydany został już komplet pozwoleń na budowę.

"Budowa drugiej linii metra w Warszawie jest dla nas projektem priorytetowym. Nie ma mowy o żadnych kompromisach. Chcemy, by warszawiacy mogli wsiąść do metra, które zostanie wybudowane w sposób sprawny, a zarazem jak najmniej uciążliwy"

- zapewnił przedstawiciel konsorcjum wykonawców, dyrektor oddziału na Europę Gülermak A.Ş. Mustafa Tuncer.

Umowa dotyczy budowy najkrótszego fragmentu II linii metra składającego się z 2,5 km tuneli, wentylatorni szlakowej oraz dwóch stacji: Ulrychów i Powstańców Śląskich (obie powstaną pod ul. Górczewską - jedna w rejonie ul. Białowiejskiej, a druga po wschodniej stronie skrzyżowania z ul. Powstańców Śląskich).

Za stacją przy ul. Powstańców Śląskich przewidziano komorę torów odstawczych. Wyjścia ze stacji będą prowadzić do wszystkich narożników skrzyżowania, a także na przystanki tramwajowe.

Prezes Metra Warszawskiego Sp. z o.o. Jerzy Lejk zwrócił uwagę, że po podpisaniu tej ostatniej umowy, w Warszawie w jednym czasie będzie realizowane 15 km metra.

Cała II linia metra ma być gotowa przed 2023 r. Obecnie warszawiacy mogą korzystać z jej centralnego odcinka, który został uruchomiony w marcu 2015 r. (składa on się z siedmiu stacji i prawie 6 km tuneli).

Obecnie trwają prace na budowie trzech stacji na Pradze-Północ i Targówku oraz kolejnych trzech na Woli. Obie te budowy mają zakończyć się w 2019 r.

Pod koniec września podpisana została umowa na rozbudowę końcowej części II linii metra na odcinku Zacisze - Bródno (na końcu tej trasy powstanie hala z 11 torami, która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów). Z kolei zgodnie z kontraktem zawartym 9 listopada w ciągu 48 miesięcy zrealizowana ma zostać inwestycja na odcinku Lazurowa - Karolin wraz z budową nowej Stacji Techniczno-Postojowej.

Każdego dnia z centralnego odcinka II linii metra korzysta około 150 tys. pasażerów. 

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, PAP


Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl