GP: Za Trumpa Europa przestanie być niemiecka » CZYTAJ TERAZ »

Ma prawie wszystko [NASZ TEST, GALERIA]

W 2019 r. Nissan odświeżył swojego flagowego SUV-a – X-Trail. Jednak już dwa lata po udanym fejsliftingu, w ofercie pozostaje tylko jedna wersja silnikowa. To benzynowy motor o pojemności 132 ccm i mocy 160 koni mechanicznych. Połączony jest z automatyczną skrzynią biegów DCT i napędem na jedną oś. Właśnie brak napędu w tym aucie wręcz stworzonym do jazdy w lekkim terenie trochę dziwi.

fot. Tomasz Jędrzejowski

Jazda po drogach asfaltowych nie przysparza żadnych kłopotów. 160 koni to wystarczająca moc do napędzania tego półtoratonowego auta. Automat zmienia biegi bezproblemowo i zarówno poruszanie się po drodze, jak i nagła zmiana kierunku jazdy nie są problemem. Za to po zjeździe z utwardzonej drogi bez napędu 4x4 jazda po błocie i kopnym śniegu robi się nieco dyskusyjna.

W środku pasażerowie pierwszego rzędu siedzeń poczują się komfortowo – jest tu bardzo dużo miejsca. W drugim rzędzie już tak komfortowo nie będzie. Olbrzymia ilość miejsca na głowy i odpowiednia dla trzech zasiadających na tylnej kanapie osób jest niwelowana przez nie za dużą ilość miejsca za nogi. Z nowości w kabinie pasażerskiej zwraca uwagę nowy kształt kierownicy. Jest nieco spłaszczona na dole i bardzo wygodna. Bagażnik ma wystarczające 565 litrów pojemności, aby zapewnić wygodny transport dla walizek i plecaków całej rodziny. Niestety, duża pojemność bagażnika okupiona jest brakiem pełnowymiarowego koła zapasowego.

Wyposażenie wersji tekna jest wielkim atutem auta. Za swoje rozsądne, dodajmy, w tej klasie pieniądze, dostajemy tutaj praktycznie wszystko pomagające w przyjemnej i bezproblemowej jeździe, łącznie ze skórzaną tapicerką. Szkoda tylko tego napędu cztery na cztery. Jego nie dostaniemy za żadną kwotę…

DANE TECHNICZNE:

Silnik: 1332 ccm

Moc: 118 kW/160 KM przy 5500 obr.

Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,5 s.

Prędkość max. 198 kmh

Moment obrotowy (Nm/obroty): 270/1800-3250

Zużycie paliwa wg. producenta (średnio): 8,5 l/100 km 

Masa własna/ dopuszczalna masa: diesel: 1485/1985

Wymiary (dł./szer./wys. mm): 4690/1820/1710

Pojemność bagażnika: 565 l (z dojazdowym kołem zapasowym)

Cena auta od: (promocja) 115 440 PLN (DIG-T 158 KM 4x2 wersja Visia) 

Auto testowane: ok. 150 000 PLN 

Wyposażenie m.in.: 6 poduszek, klima aut. dwustrefowa, ABS, ESP, system multimedialny, czujniki parkowania i kamera parkowania 360 , nawigacja, skórzana tapicerka

 

 



Źródło: niezalezna.pl

​Igor Szczęsnowicz