Od 22 czerwca do końca wakacji na linii Kraków - Zakopane będzie kursowało 14 połączeń na dobę – poinformowała Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Pociągi pojadą wyremontowanymi odcinkami torów.
Po zakończeniu prac czas podróży koleją na tej linii skróci się o ponad godzinę, do blisko 2h 15 min.
- Przebudowa jednotorowej linii na odcinkach Skawina – Sucha Beskidzka oraz Chabówka – Zakopane wymaga ograniczenia kursowania pociągów, jednak prace zaplanowano tak, by na wakacje podróżni pojechali pociągiem z Krakowa pod Giewont
– poinformowała Szalacha.
Na trasie kolejowej prowadzącej pod Tatry zostało już przebudowanych dziewięć stacji i przystanków: Rzozów, Radziszów, Wola Radziszowska, Podolany, Leńcze, Przytkowice, Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona, Stronie, Stryszów. Obiekty zostały oświetlone i wyposażone w nowe wiaty i ławki oraz nowe tablice informacyjne. Powstały też ułatwienia dla osób niepełnosprawnych.
Na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka zrealizowano już większość zaplanowanych prac – wymieniono m.in. 34 km torów i przebudowano most w Przytkowicach i wiadukt w Woli Radziszowskiej. Kolejne zaplanowane prace na tym odcinku mają potrwać do końca roku.
Nowe tory są także na odcinku Nowy Targ – Szaflary. Po wakacjach zaplanowano kolejne roboty m.in. na odcinku Sieniawa – Nowy Targ. Zaplanowano tu także remonty sieci trakcyjnej oraz wiaduktów, mostów i przepustów.
W ramach przebudowy trasy kolejowej pod Tatry zaplanowano również budowę łącznicy w Chabówce, gdzie powstanie nowy odcinek toru o długości ok. 600 m. Pozwoli to na skrócenie czasu podróży do Zakopanego.
Wszystkie prace na trasie kolejowej Kraków – Zakopane w ramach Krajowego Programu Kolejowego potrwają do 2023 r. Całkowity koszt remontu to ponad 930 mln zł netto. Projekt ubiega się o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.