Zgodnie z informacjami przekazanymi w przez gdyński magistrat, interesanci będą przyjmowani po wcześniejszym umówieniu. Rezerwacja wizyty będzie możliwa za pośrednictwem portalu www.gdynia.pl lub telefonicznie.
Jak informuje miasto na swojej stronie internetowej, urzędnicy będą przyjmowali klientów w Sali Obsługi Mieszkańców, Urzędzie Stanu Cywilnego oraz Wydziale Dochodów.
Pracownicy pozostałych komórek będą spotykać się z mieszkańcami w wydzielonych, odpowiednio zabezpieczonych pomieszczeniach na parterach dwóch budynków urzędu miasta, przy al. Piłsudskiego i przy ul. 10 Lutego. Udostępniony zostanie też oddział banku mieszczący się w budynku ratusza przy al. Piłsudskiego oraz punkt Miejskiej Informacji Turystycznej. Zamknięta pozostanie Kancelaria Ogólna.
Do dyspozycji mieszkańców nadal będą skrzynki do składania korespondencji, dokumentów, pism umieszczone przy wejściu głównym do obu budynków magistratu.
Do urzędów będzie mogła wejść ograniczona liczba petentów. Przy stanowisku będzie mogła przebywać tylko jedna osoba. Obsługa będzie realizowana z zachowaniem wymogów sanitarnych i zasad bezpieczeństwa. Pracownicy wyposażeni będą w płyny do dezynfekcji rąk oraz maseczki ochronne.
Miasto przypomina również, że w związku z epidemią uruchomiono specjalny portal. Można tam znaleźć m.in. najważniejsze informacje o aktualnych obostrzeniach, a także o tym, gdzie szukać pomocy i jak załatwić najpilniejsze sprawy urzędowe.
Strona została podzielona na osiem kategorii tematycznych. Pierwsza z nich - „Wszystko, co musisz wiedzieć o koronawirusie” - zawiera informacje temat samego wirusa, o tym, jak się przenosi, w jaki sposób można zmniejszyć ryzyko zakażenia, a także gdzie uzyskać pomoc w przypadku wystąpienia objawów choroby. Część serwisu poświęcona jest najważniejszym informacjom na temat kwarantanny.
Z myślą o osobach starszych i ich bliskich powstała kategoria „Informacje dla seniora”. W zakładce „Edukacja i nauka”, dzieci oraz rodzice znajdą treści dotyczące zdalnego nauczania w gdyńskich szkołach. Część strony internetowej dedykowana jest przedsiębiorcom, którzy mogą sprawdzić, jakie rozwiązania i wsparcie przygotowały dla nich władze miasta na czas epidemii. Kategoria "Pomoc społeczna" przeznaczona jest dla mieszkańców, którzy chcieliby skorzystać z usług opiekuńczych, np. porad psychologicznych, prawnych.
W zakładce „Komunikacja miejska” pojawiają się najnowsze wiadomości dotyczące zmian w funkcjonowaniu ZKM Gdynia.
Wybierając kategorię „Sprawy urzędowe i ważne telefony do służb”, można sprawdzić m.in., jak w czasie epidemii funkcjonuje Urząd Miejski w Gdyni, oraz dowiedzieć się, w jaki sposób można tam załatwić pilne sprawy.
Informacje umieszczane na stronie są na bieżąco uaktualniane.