Rezygnacja z kanałów Polsat Sport 2 HD oraz Polsat Sport 3 HD i zwrot całej opłaty za pakiet lub korzystanie z Ipla Sport 30 dni za darmo. Taki wybór daje Cyfrowy Polsat klientom, którzy poskarżyli się na złą jakość transmisji meczów Euro 2016. Zwrot opłat był tym rozwiązaniem, które operatorowi zasugerował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów – napisał portal wp.pl.
Operator przekonuje jednak, że stanowisko UOKiK nie miało wpływu na sposób załatwienia skarg widzów.
- Dopiero czekamy na wyjaśnienia od spółki. Jedno pismo otrzymaliśmy i czekamy na komplet pozostałych danych - przekazała portalowi w środę Małgorzata Cieloch, rzeczniczka UOKiK.
Przypomnijmy, że 22 czerwca prezes UOKiK zwrócił się do Cyfrowego Polsatu i Telewizji Polsat o wyjaśnienia dotyczące działań spółek w związku z transmisjami Euro.
Chodziło m.in. o jakość sygnału internetowego, wyłączenie kanałów oferujących darmowe oglądanie meczów, a także stawki za możliwość publicznego odtwarzania spotkań.
Według UOKiK najwięcej skarg dotyczyło
jakości transmisji za pośrednictwem telewizji internetowej IPLA. Cyfrowy Polsat oferuje możliwość wykupienia dostępu do dwóch kanałów oferujących wszystkie mecze mistrzostw w jakości HD. Tymczasem, w przesłanych do Urzędu informacjach widzowie zwracali uwagę, że transmisje są świadczone w niższej rozdzielczości lub wielokrotnie przerywane.
Ponadto skarżyli się, że spółka nie odpowiada na reklamacje zgłaszane za pomocą infolinii lub drogą elektroniczną.
UOKiK otrzymał również sygnały, że
Cyfrowy Polsat mógł usunąć z listy ogólnodostępnych programów dwa niemieckojęzyczne kanały - ZDF i Das Erste, które oferowały transmisję meczów Euro. Oba kanały są nadawane w sygnale wolnym i mogą być odbierane bezpłatnie przez każdą osobę posiadającą stosowny odbiornik.
Ponadto UOKiK sprawdza, czy Cyfrowy Polsat wprowadzał konsumentów w błąd, informując że posiadanie pełnej oferty kanałów sportowych tego operatora oznaczać będzie bezpłatny dostęp do transmisji wszystkich meczów Euro.
Jak stwierdził UOKiK w wydanym komunikacie,
„w opinii Urzędu wskazane byłoby co najmniej zwrócenie opłat poniesionych przez klientów. W tej sprawie konsumenci powinni składać reklamację u przedsiębiorcy”.
Źródło: wp.pl,niezalezna.pl
#Euro2016
#Polsat
MP