Pierwsze rozkładowe pociągi odjadą z nowego dworca Łódź Fabryczna w grudniu br. Wówczas zgodnie z zapowiedziami PKP Polskich Linii Kolejowych SA podróżni wsiądą do pociągów z czterech nowych peronów. Już w sierpniu PLK rozpoczęły na podziemnej stacji pierwsze testy urządzeń kolejowych.
W sierpniu zostały zakończone wszystkie zasadnicze roboty budowlane oraz prace w zakresie kolejowym. Od 1 września zaczną się odbiory techniczne. Testy urządzeń i systemów związanych z bezpieczeństwem obiektu, obejmą m.in. system wentylacji, który liczy ok. 41 tys. m2 kanałów.
Łódź Fabryczna to
największy i najnowocześniejszy dworzec w Polsce. Całkowita powierzchnia płyty w obszarze stacji i parkingu będzie miała ok. 65 tys. mkw. Kasy biletowe wraz z zapleczem zajmą ponad 420 mkw. Na drugim poziomie, 16,5 m pod ziemią, znajdzie się stacja kolejowa z czterema peronami i ośmioma torami.
Wartość kontraktu brutto na realizację inwestycji wyniosła 1,75 mld zł.
Źródło: niezalezna.pl
#Łódź Fabryczna
MP