Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ »

Tanie hasełko reklamowe

Opozycja lubi podśmiechiwać się ze znanego powiedzenia premier Beaty Szydło: „Wystarczy nie kraść”. To była – przypomnijmy – krótka i treściwa odpowiedź na pytanie, skąd wziąć w budżecie pieniądze na politykę prorodzinną. Właśnie się okazało, że luka w podatku VAT spadła w Polsce z blisko 15 proc. w 2017 r. do nieco ponad 7 proc. w 2018 r. To ponad 23 mld zł!

Eksperci zgodnie podkreślają, że tak znaczny spadek luki VAT-owskiej w ostatnich latach nie zdarzył się w żadnym unijnym kraju. Pozwolę sobie na szerszą refleksję: politycy totalnej opozycji przywykli robić z demokracji tanie hasełko reklamowe. Wszystko, co kojarzy im się z PiS, jest antydemokratyczne (w wersji lewackiej: faszystowskie). A demokratyczni są Kijowski i Wałęsa, Petru i Schetyna, Nowacka i Lubnauer oraz filozofia „żeby było tak, jak było”. Ale demokracja nie jest tanim hasełkiem. O jej żywotności świadczy właśnie to, że państwo służy szerokim grupom społecznym i potrafi na to zagwarantować środki. Dramatem jest, że w imię bardzo doraźnych interesów przekaz opozycji legitymizuje i Unia Europejska, i znaczna część mediów w Polsce.

 

 



Źródło: Gazeta Polska Codziennie

#VAT #pieniądze #rząd

Krzysztof Wołodźko