Koszulka "RUDA WRONA ORŁA NIE POKONA" TYLKO U NAS! Zamów już TERAZ!
Z OSTATNIEJ CHWILI
Prezydent Andrzej Duda podpisał budżet na 2025 r. oraz przesłał część przepisów do Trybunału Konstytucyjnego w trybie kontroli następczej • • •

Szkoda tracić potencjał [NASZ TEST, GALERIA]

Druga generacja flagowego auta Opla klasy średniej – Insignia – obecna jest na rynku już od przeszło czterech lat. W 2020 roku przeprowadzono lifting samochodu. Zmieniono m.in. lampy przednie, atrapę chłodnicy, zderzak przedni, końcówki wydechu. Do każdej wersji mają trafić lampy LED. Wprowadzono również nową gamę silników. Mieliśmy przyjemność testowania wysokoprężnej wersji o pojemności 2 litrów z automatyczną skrzynią biegów, napędem na cztery koła i mocy 174 koni mechanicznych.

Jest to auto bardzo dobre. Przyspieszenie o 0 do 100 kilometrów to niewiele ponad 9 sekund. Wysokoprężna Insignia spala średnio ok 7 litrów ropy na sto kilometrów. Do dyspozycji kierowcy pozostaje potężne 380 niutonometrów momentu obrotowego. Skutkuje to tym, że mimo, iż od testowanej przez nas wcześniej benzynowej wersji tego auta Insignia z dieslem ma aż o 26 koni mocy mniej, to podczas zwykłej jazdy tej różnicy nie sposób dostrzec. Ba! Auto wydaje się nawet dynamiczniejsze od benzyniaka. Prowadzi się bardzo dobrze, elegancko dostosowując się do warunków drogowych.

Wyposażenie w testowanej wersji ultimate było właściwie pełne. W standardzie automatyczna wielostrefowa klimatyzacja, znakomita nawigacja, adaptujące się do drogi amortyzatory i możliwość dobierania trybów jazdy. Nie mówiąc o wielu systemach bezpieczeństwa. To wszystko między wieloma innymi funkcjami. Nie dopłaca się nawet za stylową czarną tapicerkę z alcantary i sportowe fotele przednie. Oczywiście nic w tym dziwnego w przypadku auta za ok. 200 tysięcy złotych. Dziwne jest za to, że producent w tej najwyższej wersji wyposażeniowej życzy sobie dopłaty za kamerę cofania (pakiet za 2900 PLN)

W środku miejsca jest sporo dla czwórki podróżujących i ich bagaży. Bagażnik o pojemności 530 litrów to średnia wartość jak na kombi, ale raczej bagaże nawet na długie rodzinne wyjazdy tu się zmieszczą.

Moim zdaniem największym mankamentem tego samochodu jest jego opatrzenie. Mimo częstych liftingów, czas już chyba na zmianę generacji modelu. Szkoda tracić potencjał tego udanego auta, przeciągając jego obecność na rynku w znanej postaci.

Dane TECHNICZNE:

Silnik 1995 ccm

Moc 128kW/174 KM przy 3500 obr/min

Przyspieszenie 0-100 km/h 9,1 s.

Prędkość max. 220 km/h

Moment obrotowy (Nm/obroty) 380/1500-2750

Zużycie paliwa wg. producenta (średnie) 6.3 l/100 km

Masa własna/ Dopuszczalna masa 1600/2300 kg

Wymiary (dł./szer./wys. mm) 4986/1941/1485

Pojemność bagażnika 530-1665 l

Ceny auta od (diesel 1.5 122 KM Edition) 134 000 zł 

Samochód testowy (wersja business ultimate): ok. 200 000zł 

Wyposażenie m.in.: 8 poduszek, klima aut., ABS, system multimedialny, ESP, nawigacja, czujniki i kamera parkowania OpelEye, Opel OnStar, 

 



Źródło: niezalezna.pl

#innowacje #Technologia #opinia #Opel #motoryzacja

albicla.com@ Igor Szczęsnowicz