10 wtop „czystej wody”, czyli rok z nielegalną TVP » Czytaj więcej w GP!

Gadżetomania przyciąga klientów – testujemy Opla Mokkę Ultimate

Topowe wcielenie nowego Opla Mokki z automatyczną, ośmiostopniową skrzynią biegów i 130-konnym benzynowym silnikiem to auto świetnie wyposażone, znakomicie wyglądające i o niezłych osiągach.

Taki mamy dzisiaj moto świat, że o ile o poziom ugadżetowienia i komunikacji, a także nowoczesności wyglądu (o ile coś takiego jest) najnowszych konstrukcji inżynierowie dbają nadzwyczajnie, o tyle o świat napędów coraz bardziej się kurczy. W najnowszej Mokce klient ma do dyspozycji dwa silniki benzynowe i jeden dieslowski. Koniec. Trochę mało. Klienta ma przyciągać to, jak samochód połączyć z telefonem i jak można wyświetlić ekran telefonu na ekranie samochodu i czy wszystko mu pokaże samochodowy komputer. Natomiast nie do końca klient ma wybór na to, jak samochód jeździ.

Zniknęły już z oferty normalnych silników te naprawdę mocne, zarezerwowane dla napędów hybrydowych… którymi trzeba jeździć niezbyt szybko, aby niewiele „ekologicznie” spalały. Dlatego topowa Mokka z topowym silnikiem ma 130 koni mechanicznych.

Za to świetnie wygląda. Trzykolorowe nadwozie, potężne koła i nadkola, potężny przód, intrygujące kształty. W środku kosmiczny kokpit skierowany w stronę kierowcy, optyczne zegary i duży ekran komputera pokładowego. Wygodne fotele i dużo miejsca dla czterech pasażerów. Dwustrefowa klimatyzacja i do tego jeszcze automatyczna skrzynia biegów. To wszystko w wersji Ultimate w standardzie.

Auto, jak wspomniałem, wyposażono w jednostkę benzynową o mocy 130 koni mechanicznych, rozpędzającą auto do 100 kmh w niewiele ponad 9 sekund i spalającą średnio ok. 7 litrów benzyny na 100 kilometrów. Ten silnik jest naprawdę doskonale znany, gdyż montuje się go do Opli, Peugeotów i Citroenów. Jego wady to niezbyt kulturalne brzmienie i nudna przewidywalność. Zalety to… niezłe osiągi i… przewidywalność – zależy co kto lubi.

DANE TECHNICZNE:

Silnik 1199 ccm

Moc 96 kW/130 KM przy 5500 obr/min

Przyspieszenie 0-100 km/h 9,2 s.

Prędkość max. 200 km/h

Moment obrotowy (Nm/obroty) 230/1750

Zużycie paliwa wg. producenta (średnie) 6,0 l/100 km

Masa własna/ Dopuszczalna masa 1295/1750 kg

Wymiary (dł./szer./wys. mm) 4151/1791/1534

Pojemność bagażnika 350/1105 l

Ceny auta od 81 990 zł (wersja Mokka benzyna 1.2 100 KM)

Samochód testowy (wersja Ultimate) ok. 121 650 zł

Wyposażenie m.in. 8 poduszek, klima aut. dwustrefowa, ABS, ESP, system multimedialny, czujniki parkowania, nawigacja, system Opel OnStar

 



Źródło: niezalezna.pl

#auto #technologie #innowacje #test #moto

Igor Szczęsnowicz