Koszulka "RUDA WRONA ORŁA NIE POKONA" TYLKO U NAS! Zamów już TERAZ!

Ekomodny, niepraktyczny – test Peugeota e208 GT

Co można napisać o samochodzie, który jest: bardzo drogi, bezemisyjny, znakomicie wyposażony, miejski i po prostu ładny? A taka jest elektryczna wersja Peugeota 208.

 

Po kolei – auto jest bardzo drogie, bo ok. 150 tysięcy złotych za nawet najlepiej wyposażony samochód klasy miejskiej to ogromna kwota. Cóż, jak na razie dopłaty państwowe do samochodów elektrycznych są na tyle małe, że praktycznie niewidzialne. Więc auta te kosztują, ile kosztują.

Ale dobrze, chcemy być eko, błękitno-energetyczni i w ogóle modni i płacimy. Za co? Z pozytywów. Auto ma świetne wyposażenie – automatyczna klima, system multimedialny z dokładną nawigacją, czujniki i kamera cofania, sześć poduszek, ładowarka pokładowa oraz wiele systemów i czujników, o których ze szczupłości miejsca nie napiszę. Właściwie, żeby coś tutaj dodać, trzeba by się dobrze zastanowić.

Samochód jest całkowicie i nieodwracalnie elektryczny. Oczywiście dla ekomodnych może jest to i zaleta, ale w praktyce – spora wada. Teoretyczny zasięg to 330 kilometrów, ale to tylko przy ciepłej pogodzie, nie do końca dynamicznym trybie jazdy eko i nienadmiernym używaniu klimatyzacji i wielu odbiorników. Nam zamarzyła się wycieczka z Warszawy do Płocka. To w obie strony jakieś 230 kilometrów. Po drodze musieliśmy doładowywać Peugeota, bo raczej nie dałby rady. Dzień był wiosenny, temperatura jakieś 15 stopni, nie padało. Nie jest to auto dla praktycznych, z pewnością nie.

Za to jest to samochód ładny, o sporym jak na miejski bagażniku, powyżej 300 litrów i wystarczającej ilości miejsca dla czterech podróżnych. Ale w wersji elektrycznej nadaje się moim zdaniem tylko do miasta, jako drugi albo trzeci samochód w rodzinie. U nas jest oczywiście lepiej, ale chyba nie tak bardzo.

Ale jest też dobra wiadomość – za te pieniądze fani Peugeota 208 mogą sobie kupić dwa 100-konne benzyniaki w dobrze wyposażonych wersjach Allure Pack. W nich na drodze do Płocka i z powrotem dodatkowe tankowanie raczej nie będzie potrzebne.

Dane TECHNICZNE:

Silnik elektryczny, moc 100 kW/136 KM

Przyspieszenie 0-100 km/h 8,1 s.

Prędkość max. 150 km/h

Moment obrotowy (Nm) 260

Zasięg (wg producenta): 330 km

Masa własna/ Dopuszczalna masa 1455/1918 kg

Wymiary (dł./szer./wys. mm) 4055/1745/1430

Pojemność bagażnika 311-1983 l

Ceny auta (Peugeot 208) od 60 300 zł (75 KM wersja Like)

Samochód testowy ok. 150 000 zł

Wyposażenie m.in. 6 poduszek, klima aut, ABS, ESP, system multimedialny, czujniki i kamera parkowania, nawigacja, ładowarka pokładowa 7,4 kW i kabel

 



Źródło: niezalezna.pl

#auto #recenzja #innowacje #technologie #motoryzacja

Igor Szczęsnowicz