Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ »

Media społecznościowe zarabiają miliardy dolarów rocznie na młodzieży

Analiza przeprowadzona przez naukowców z Harvardu wskazuje na istotny problem związany z przychodami generowanymi przez platformy mediów społecznościowych, takie jak Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok, X (dawniej Twitter) oraz YouTube, z reklam skierowanych do młodzieży. W 2022 roku łączne przychody z tego rodzaju reklam wyniosły prawie 11 miliardów dolarów, co budzi poważne obawy związane z wpływem tych reklam na zdrowie psychiczne młodych użytkowników.

Czym jest prokrastynacja i jak z nią walczyć?
Czym jest prokrastynacja i jak z nią walczyć?
Karolina Grabowska - pexels.com

Badacze podkreślają pilną potrzebę wprowadzenia rządowych regulacji wobec braku skutecznej samoregulacji w branży mediów społecznościowych. Prof. Bryn Austin, współautorka analizy, zauważa, że mimo twierdzeń platform o zdolności do samodzielnego regulowania swojej działalności w celu ograniczenia potencjalnych szkód dla młodych ludzi, faktyczne działania w tej kwestii pozostawiają wiele do życzenia. Wyniki badania sugerują, że mimo olbrzymich korzyści finansowych płynących z reklam, firmy te opóźniają skuteczne działania mające na celu ochronę najmłodszych użytkowników.

Według danych z analizy, YouTube, TikTok, Snapchat, Instagram, Facebook i X przyciągnęły ogółem łącznie 49,7 miliona użytkowników poniżej 18 roku życia w Stanach Zjednoczonych w 2022 roku. Przychody z reklam skierowanych do tej grupy wyniosły blisko 11 miliardów dolarów. Największe zyski od użytkowników przed 12 rokiem życia uzyskały YouTube, Instagram i Facebook, natomiast w grupie wiekowej 13-17 lat największe przychody generowały Instagram, TikTok i YouTube.

Warto zwrócić uwagę, że przychody z reklam skierowanych do młodzieży stanowiły znaczący procent ogólnych przychodów niektórych platform, takich jak Snapchat, TikTok, YouTube i Instagram. To z kolei podkreśla konieczność większej przejrzystości danych oraz interwencji w zakresie zdrowia publicznego i regulacji rządowych.

Podsumowując, badanie to rzuca światło na potrzebę bardziej restrykcyjnych regulacji w obszarze reklam skierowanych do młodzieży na platformach mediów społecznościowych, z myślą o ochronie zdrowia psychicznego najmłodszych użytkowników.

 



Źródło: niezalezna.pl/pap

MaŁu