Platforma Obywatelska od 1 września do 15 października tego roku wyda ponad 4,5 miliona złotych na reklamę. Sporą część z tych środków zainkasuje jednoosobowa firma, do której w internecie nie można znaleźć nawet numeru telefonu. Wcześniej w tym roku ta sama firma zarobiła od PO ponad 2 miliony złotych.
Kampania wyborcza wkroczy wkrótce w decydującą fazę. Od 1 września do 15 października 2023 r. Platforma Obywatelska prowadzić będzie kampanię reklamową, za którą zapłaci 1 435 327,39 zł. Umowa podpisana została z firmą True Story Media - to jednoosobowa działalność gospodarcza prowadzona przez Annę Gościniak, która jest też stroną umowy. Firma ta ma siedzibę w Warszawie, w tym budynku przy Alei Wilanowskiej:
Inna umowa, z tą samą firmą, również od 1 września do 15 października, opiewa na 439 575,43 zł. True Story Media to niezwykle tajemnicze przedsiębiorstwo: niewiele informacji można o nim znaleźć. Adres do doręczeń jest inny i mieści się na warszawskim Wilanowie, w bloku mieszkalnym przy ulicy Sarmackiej.
Firma istnieje od 2017 roku i regularnie inkasuje spore kwoty na reklamę od Platformy Obywatelskiej. Wcześniejsza umowa od 1 do 30 kwietnia 2023 r. na druk i ekspozycję na nośnikach reklamy opiewała na 1 798 483,36 zł. Kolejna umowa z True Story Media na druk i prezentację materiałów na nośnikach reklamy (od 16 maja do 4 czerwca) - to kwota 411 743,94 zł.
1 985 174,72 zł w kwietniu wydała Platforma Obywatelska na „druk i ekspozycja na nośnikach reklamy”. Usługobiorcą jest firma True Story Media Anna Gościniak.
— Radek Karbowski (@RadekKar) April 21, 2023
Źródło: rejestr umów partii. pic.twitter.com/WFTmgpQ0Rd
Platforma zamówiła również inną kampanię reklamową, tym razem na kwotę 1 273 406,70 zł, od spółki, która zajmuje się reklamą zewnętrzną. Będzie ona prowadzona również od 1 września. To nie koniec: termin ten sam, ale kolejna umowa - 1 541 142,15 złotych, tym razem od spółki zajmującej się m.in. także reklamą na billboardach, ale też promocją w social mediach czy przygotowywaniem materiałów wyborczych. Tym razem chodzi jednak o firmy z dużym doświadczeniem na rynku, istniejące od 1994 i 1996 roku.
Łącznie, z obecnie podpisanych umów, na okres 1 września-15 października wynika, że PO planuje na działania marketingowe wydać 4 689 451,67 zł.