W ramach umowy poza sprzedażą samolotów E-2D Advanced Hawkeye, do Francji ma trafić również 10 silników T-56-427A, trzy radary AN/APY-9 oraz cztery systemy walki radioelektronicznej AN/ALQ-217, taka sama liczba systemów identyfikacji swój-obcy AN/APX-123(A) oraz 10 systemów nawigacji GPS/INS. W ramach umowy ma być ponadto zapewnione wsparcie szkoleniowe i logistyczne oraz dostarczone wyposażenie do obsługi naziemnej i części zamienne.
Prace mają być realizowane w zakładach Northrop Grumman na Florydzie. Sama umowa przewiduje ponadto offset, który ma być ustalony w przyszłości. Samoloty zastąpią wysłużone już maszyny E-2C Hawkeye eksploatowane przez Siły Zbrojne Francji.
E-2D Advanced Hawkeye, w porównaniu do poprzednich wersji, ma w pełni szklany taktyczny kokpit, zaawansowany system rozpoznawania swój-obcy, nowy komputer misji, zmodernizowany system komunikacji oraz dysponuje wielofunkcyjną stacją radiolokacyjną AN/APY-9 ze skanowaniem elektronicznym. Samoloty te nabyły również zdolności dotyczące tankowania w powietrzu.