Komisja Sił Zbrojnych Izby Reprezentantów Stanów Zjednoczonych (House Armed Services Committee - HASC) zakazała wycofania ze służby "latających cystern" KC-135 w roku budżetowym 2021. Zgodziła się jednak na usunięcie części bombowców B-1 oraz samolotów tankowania powietrznego KC-10 – informuje portal Defense News.
Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych wystosowały prośbę do Kongresu USA o wycofanie ze służby 17 najstarszych bombowców B-1B oraz 29 powietrznych tankowców, w tym 13 egzemplarzy KC-135 oraz 16 KC-10.
Komisja Sił Zbrojnych Izby Reprezentantów USA poinformowała, że zablokuje możliwość pozbycia się przez US Air Force jakiegokolwiek z 398 samolotów KC-135. Ma zamiar ponadto zmusić do utrzymania 50 samolotów KC-10A w roku budżetowym 2021, 38 egzemplarzy KC-10A w roku budżetowym 2022 oraz 26 latających tankowców KC-10A w roku 2023. Obecnie US Air Force dysponuje 56 samolotami KC-10. Plany przedstawione przez Komisję oznaczają więc wycofanie w ciągu najbliższych trzech lat jedynie 30 latających cystern. Tempo pozbywania się starej floty samolotów tankowania w powietrzu byłoby większe, gdyby nie opóźnienie programu Boeing KC-46A Pegasus.
Jeśli zaś chodzi o B-1B, w planach jest zaprzestanie wykorzystywania 17 egzemplarzy i utrzymanie na służbie 24 tych bombowców. Propozycje HASC będą teraz dyskutowane przez Komisję Sił Zbrojnych Senatu USA.