Sprawdź gdzie kupisz Gazetę Polską oraz Gazetę Polską Codziennie Lista miejsc »

Do fryzjera i kosmetyczki na nowych zasadach. POZNAJ REGUŁY, jakie będą obowiązywać w salonach

Obowiązkowa dezynfekcja narzędzi, zakaz korzystania z telefonów komórkowych przez klientów czy specjalny strój u osób wykonujących usługę - to tylko niektóre wytyczne, jakie od 18 maja obowiązywać będą w salonach fryzjerskich czy kosmetycznych. Możemy zadbać o swój wygląd już od przyszłego poniedziałku, ale na nowych zasadach.

Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne
pixabay.com

Salony fryzjerskie

Ministerstwo Rozwoju poinformowało, że w salonach fryzjerskich powinna obowiązywać zasada: jeden fryzjer z zestawem czystych narzędzi dla jednego klienta (grzebienie, nożyczki, spinki, szczotki itd.). Dodano, że wymagane jest też zachowanie 1,5 m odległości między stanowiskami pracy i pracownikami.

- Codziennie przed rozpoczęciem pracy zalecamy fryzjerom pomiar temperatury ciała przy pomocy termometru bezdotykowego. W przypadku wystąpienia objawów choroby, należy natychmiast odsunąć pracownika od pracy

 - podało ministerstwo w wytycznych.

Resort ogłosił, że dla bezpieczeństwa klientów fryzjerzy są zobowiązani do noszenia rękawiczek, maseczek, a nawet gogli i przyłbic przy wykonywaniu usług, a także stosowania odzieży ochronnej lub dedykowanej odzieży roboczej. Wytyczne obligują też do przyjmowania tylko osób zdrowych i nie będących w kwarantannie lub pod nadzorem epidemicznym.

Według resortu rozwoju, napoje można serwować wyłącznie w opakowaniach jednorazowych. Należy również oczyszczać każdą dotykaną powierzchnię kilka razy w ciągu dnia pracy, a zabezpieczania i dezynfekcji urządzeń i mebli zabiegowych dokonywać po każdym kliencie.

Resort zobowiązał klientów do umawiania wizyt przez internet lub telefon.

- Klient w salonie powinien zachować bezpieczną odległość 1,5 m, mijając się z innymi osobami w salonie, nosić jednorazowe maseczki i rękawiczki oraz dokonywać płatności w sposób bezkontaktowy

 - poinformowało ministerstwo.

Ministerstwo Rozwoju zwraca uwagę, że w przypadku braku możliwości zapewnienia minimum 1,5 m odległości pomiędzy stanowiskami dla klientów, rekomenduje zainstalowanie ekranów ochronnych (przepierzenia, ścianki) pomiędzy stanowiskami. Resort dodał, że przepierzenia powinny być wykonane z materiału nieprzepuszczającego powietrze, np. plexi skutecznie oddzielającej pracowników. W salonie nie ma możliwości skorzystania z poczekalni.

- Klienci nie mogą tam również używać telefonów komórkowych

- zaznaczono.

W wytycznych znalazła się również zasada, że od zakończenia usługi do przyjęcia kolejnego klienta powinno upłynąć tyle czasu, ile wymagane jest przy zastosowaniu danego środka do dezynfekcji. 

Salony kosmetyczne

Odległość co najmniej 1,5 m między pracownikami lub konieczność instalacji ekranów ochronnych w salonach kosmetycznych zakładają m.in. wytyczne Ministerstw Rozwoju dla branży kosmetycznej, która ma ruszyć w trzecim etapie odmrażania gospodarki 18 maja. Dodatkowe przepierzenia - aby oddzielić personel od klienta – zaleca resort zastosować na stanowiskach manicure. Przepierzenie powinno umożliwić przełożenie dłoni.

Według wytycznych świadczenie usług w salonach kosmetycznych powinno odbywać się w systemie zmianowym i rotacyjnym. Dopuszczalna jest praca tego samego zespołu przez cały dzień. Przed rozpoczęciem pracy, tuż po przyjściu do gabinetu, pracownicy powinni obowiązkowo umyć ręce wodą z mydłem.

Dla bezpieczeństwa klientów pracownicy mają nosić specjalistyczny strój adekwatny do wykonywanego zabiegu np. fartuch jednorazowy lub tekstylny prany w min. 60 stopniach C, a także nosić maseczkę ochronną i/lub przyłbicę albo gogle.

Pracownicy powinni też obowiązkowo nosić rękawiczki przy wykonywaniu usługi (zmieniane każdorazowo po wykonaniu usługi) - jeśli rodzaj wykonywanego zabiegu na to pozwala.

Z kolei wytyczne dla klientów salonów kosmetycznych przewidują, że na zabiegi powinni przychodzić bez osób towarzyszących. Klienci będą też zobligowani do zasłaniania nosa i ust oraz do noszenia rękawic ochronnych (jeśli jest to możliwe ze względu na rodzaj wykonywanego zabiegu).

Klienci nie będą też mogli używać telefonów komórkowych w trakcie wykonywania usługi. W zależności od rodzaju wykonywanego zabiegu, gabinet powinien zapewnić klientom peniuar jednorazowy lub zastępczo inne rozwiązanie spełniające jego funkcję, bieliznę jednorazową, podkład jednorazowy.

Po zakończeniu zabiegu należy zabezpieczyć urządzenie, które było w jego trakcie używane. Każdorazowo powinno się zdezynfekować jego panel sterowania, a jeżeli urządzenie na to nie pozwala, należy opcjonalne foliować panel.

Ministerstwo Rozwoju zaleca też rezygnację z serwowania ciepłych napojów. Sugerowane jest zapewnienie wody do picia w opakowaniach jednorazowych lub podawane przez personel w kubkach jednorazowych z dystrybutora.

 



Źródło: PAP, niezalezna.pl

#odmrażanie gospodarki #salony kosmetyczne #salony fryzjerskie

mk