Dziś mija dwa lata od rozpoczęcia budowy II linii warszawskiego metra. Miała się ona zakończyć w ostatnim kwartale 2013 roku, ale wszystko wskazuje na to, że będzie opóźnienie – podaje portal onet.pl
Do tej pory mówiło się o tym nieoficjalnie, ale poważna awaria, do której doszło w nocy z poniedziałku na wtorek na przyszłej stacji Powiśle, nie pozostawia złudzeń, że nową
linią podziemnej kolejki pojedziemy później, niż planowano. Jak oceniają eksperci – nawet o rok później.
Pracownicy wykonujący połączenie części zachodniej stacji z częścią wschodnią, pod tunelem Wisłostrady, natrafili na nieoznaczony na mapach geologicznych ciek wodny, coś w rodzaju podziemnego jeziora. Woda wdarła się do wnętrza wykopu nanosząc przy tym tony piasku. Ze względów bezpieczeństwa zamknięto tunel Wisłostrady i most Świętokrzyski.
Akurat stacja Powiśle jest o tyle ważna, że to właśnie stąd wczesną jesienią tego roku dwie kolejne tarcze TBM miały zacząć drążenie tunelu metra pod Wisłą w stronę Pragi. Ich montaż miał się rozpocząć we wrześniu. Już wiadomo, że się nie rozpocznie, bo wciąż nie wiadomo, ile czasu potrwa usuwanie skutków awarii.
A to może zająć kilka tygodni, a nawet miesięcy. Zwłaszcza, że zalane zostały także maszyny znajdujące się na najniższej kondygnacji przyszłej stacji Powiśle wyjaśnia – onet.pl
Cała druga linia metra ma się składać z 28 stacji i mieć długość 31 km. Trasa jest podzielona na 4 odcinki: zachodni, centralny, północny oraz południowy i będzie przebiegać od zachodu, od Morów, dalej pod ul. Górczewską, przetnie I linię metra na stacji Świętokrzyska, przebiegnie pod Wisłą do stacji Stadion po praskiej stronie Wisły, gdzie nastąpi rozgałęzienie na północ w stronę Bródna i na południe w stronę Gocławia. Najpierw powstanie centralny odcinek II linii metra, który będzie się składał z siedmiu stacji: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion Narodowy, Dworzec Wileński. Jego budowa oficjalnie ma się zakończyć pod koniec 2013 roku, potem mają nastąpić odbiory techniczne, a pierwsi pasażerowie mieli pojechać II linią podziemnej kolejki wiosną 2014 roku. Wszystkie te terminy teraz stoją jednak pod znakiem zapytania.
Źródło:
oa