Kolekcja Zamku Królewskiego w Warszawie powiększyła się właśnie o wyjątkowe eksponaty. Wśród nich znalazł się uważany do niedawna za zaginiony „Portret Michała Jerzego Mniszcha z córką Elżbietą i Kiopkiem”, namalowany przez Marcello Bacciarellego w 1795 r.
Portret Mniszcha z córką i pieskiem króla Stanisława Augusta prezentuje znakomitą artystyczną klasę i jest wybitnym przykładem dojrzałego stylu malarza. Dzieło to stanowi rzadki w twórczości Bacciarellego z tego okresu przykład portretu zbiorowego o rozbudowanej kompozycji i dużym formacie. Obraz został zamówiony przez samego monarchę i być może nawet ofiarowany przez niego portretowanemu, co jeszcze bardziej podnosi historyczną wartość portretu. Dzieło wzbogaci stałą ekspozycję Zamku, gdzie zarówno portretowany, jak i artysta bywali za życia.
Zwiedzający królewską rezydencję będą mieli okazję zobaczyć również trzy inne wyjątkowe nabytki – biskwity z Królewskiej Manufaktury Porcelany w Sèvres. Grupa figuralna „Pigmalion i Galatea” (1766−1772) wykonana zgodnie z ówczesną modą w biskwicie (nieszkliwionej porcelanie) to inspiracja poematem „Metamorfozy” Owidiusza. Żyjący samotnie król Cypru Pigmalion zakochał się w wykonanej przez siebie rzeźbie pięknej Galatei. Za sprawą modłów rzeźbiarza bogini Afrodyta ożywiła posąg, a szczęśliwy król mógł poślubić swoją ukochaną. Z kolei biskwit „Medytacja” (1775–1785), to niezwykle eleganckie i harmonijne przedstawienie pięknej kobiety w postawie kontemplacyjnej. Trzecim nowym biskwitem w kolekcji Zamku jest „Merkury zawiązujący sandał” (1714–1785) – identyczne dzieło z białego marmuru jest eksponowane w Luwrze.