Najnowszy spot wyborczy Koalicji Obywatelskiej wzbudził wiele komentarzy. Suchej nitki na filmie nie zostawili również politycy. – Spot jest tak paździerzowy jak meblościanka, która stoi w tle. (…) Został zrobiony na odwal i pokazuje brak szacunku do wyborcy – powiedziała w programie Michała Rachonia „Woronicza 17” Anna Maria Żukowska z Sojuszu Lewicy Demokratycznej.
W najnowszym spocie Koalicji Obywatelskiej siedząca przy stole "rodzina" opowiada, że 500 Plus to nie wszystko i że nie stać ich na prywatne wizyty u lekarza, że brakuje leków, że ledwo wiążą koniec z końcem... W tym czasie na stole leży drogi telefon. I to dopiero początek serii wpadek.
Użytkownicy mediów społecznościowych szybko zdemaskowali aktorów biorących udział w filmie. Okazało się, że mężczyzna występujący w spocie Koalicji Obywatelskiej jest... łudząco podobny do aktora występującego w paradokumencie telewizji TVN, a filmowa matka - piosenkarką disco-polo. Powstały też przeróbki spotu Koalicji Obywatelskiej.
Temat poruszyli goście Michała Rachonia.
Po pierwsze kampanię trzeba potrafić robić, a po drugie trzeba potrafić robić spoty. Jeżeli ktoś potrzebuje poruszyć jakiś ważny temat, robi spot i wstawia aktorów takich, co do których bardzo szybko można znaleźć, że daleko im do roli, którą grają w tym filmie, to z całym szacunkiem to nawet nie można powiedzieć, że to kula w płot, bo to jest dziecinada
– powiedział w „Woronicza 17” Błażej Spychalski, rzecznik prasowy prezydenta RP.
"Niezależnie co mówią politycy Koalicji Obywatelskiej, to jeden z najgłupszych spotów jaki widzieliśmy. To klamra tej kampanii" – stwierdził wiceminister Michał Wójcik.
Klip ostro skrytykowała Anna Maria Żukowska.
Spot jest tak paździerzowy jak meblościanka, która stoi w tle. Nie jest przypadkiem że ona tam jest, że jest krzyż nad drzwiami, fajanse z Włocławka, jest ten telefon, który leży na stole. Moim zdaniem to jest spot bardziej o wyobrażeniu neoliberałów o tym, jak wygląda wyborca Prawa i Sprawiedliwości. Bo rozumiem, że nie udało się dotrzeć do prawdziwych wyborców PiS, dlatego powstał ten spot
– powiedziała rzeczniczka SLD.
#Woronicza17 | @michalrachon o spocie KO, w której występowali aktorzy: Dlaczego nie spróbowaliście znaleźć zwykłej polskiej do spotu, skoro jest ich tak dużo. @Dariusz_Jonski, @inicjatywaPL: Ja bardzo chętnie znajdę takie rodziny... pic.twitter.com/dzkqu5NOQ5
— TOP TVP INFO (@TOPTVPINFO) 29 września 2019
„Mi się wydaje, że jeżeli tworzy się taki spot, to pokazuje się, że nie za bardzo ma się szacunek do wyborcy, a spot jest zrobiony na odwal, on pomaga niestety Prawu i Sprawiedliwości”
– dodała Anna Maria Żukowska.
#Woronicza17 | @AM_Zukowska, @__Lewica u @michalrachon: Spot Koalicji Obywatelskiej jest tak paździerzowy, jak ta meblościanka, która stoi tam w tle. To jest bardziej spot o wyobrażeniu neoliberałów o tym, jak wygląda wyborca PiS. pic.twitter.com/vzUqO2tse7
— TOP TVP INFO (@TOPTVPINFO) 29 września 2019