Na kilkanaście dni przed światową premierą nowej Škody Fabia, marka publikuje pierwsze szkice nadwozia modelu.
Dwa szkice projektowe ukazują linie nadwozia Škody Fabii. Widok z przodu ujawnia przednie reflektory i szeroką osłonę chłodnicy z chromowaną ramką o sportowym, eleganckim wyglądzie i czarnym żebrowaniem typowym dla modeli marki. Duże koła podkreślają wyrazisty charakter pojazdu. Czwarta generacja tego modelu będzie o 111 milimetrów dłuższa i 48 milimetrów szersza niż jej poprzedniczka. Po raz pierwszy nowa Fabia będzie oparta na platformie MQB-A0 Grupy Volkswagen, dzięki czemu zyska jeszcze więcej przestrzeni dla pasażerów oraz dodatkowe 50 litrów pojemności bagażnika.
Nowa Fabia będzie także bardziej aerodynamiczna. Wydłużony spojler dachowy z bocznymi lamelami, lusterka zewnętrzne o opływowym kształcie i aktywnie regulowane żebrowanie znajdujące się w dolnym wlocie powietrza w przednim zderzaku zapewniają niski współczynnik oporu powietrza.
Pozostałe szkice zdradzają wygląd oświetlenia. Przednie reflektory w technologii Full LED przypominają ostro cięte bloki lodu i sięgają aż do osłony chłodnicy. Moduł świateł do jazdy dziennej ma kształt litery L i również posiada krystaliczne elementy wykończenia, tak jamo jak płaskie tylne światła dostępne w wersji Full LED.
Pierwsza generacja Škody Fabia w ciągu ok. ośmiu lat sprzedała się w ilości 1,79 mln. egzemplarzy. Druga, zaprezentowana na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2007 r. znalazła 1 704 000 nabywców. Trzecia generacja wprowadzona na rynek w 2014 r. kontynuowała historię sukcesu i stała się drugim najpopularniejszym modelem Škody po modelu Octavia w 2019 roku. Łącznie wyprodukowano ponad 4,7 miliona sztuk Fabii.