PODMIANA - Przestają wierzyć w Trzaskowskiego » CZYTAJ TERAZ »

Nastrój bez dopłaty [NASZ TEST, GALERIA]

Zazwyczaj projektuje się kolejne generacje samochodów w taki sposób, aby wizualnie nawiązywały do poprzednika. Tak było dotychczas i w przypadku firmy Opel. Jednak nowa generacja miejskiej Corsy z zewnątrz niemal w niczym nie przypomina swojego protoplasty. Może tylko znaczkiem. Za to w środku z pewnością fani marki doskonale się odnajdą. Tutaj właściwie wszystko (może poza pochodzącą z innego dziecka koncernu PSA Peugeota dźwignią automatycznej skrzyni biegów) krzyczy: jestem Oplem! Ale ja nie uznaję tego za zaletę. Uważam, że bardziej zdecydowana zmiana designu wnętrza bardzo by się Corsie przydała.

Nowa Corsa to auto przyjemne dla oka, o idealnych proporcjach. O wiele mniej pękate niż poprzedniczki. Dzięki temu sprawia wrażenie zdecydowanie bardziej dynamicznego. A testowaliśmy ostatnio wersję, która nie tylko przypominała dynamiczną, ale i taka właśnie była. To 130-konny samochód z benzynowym napędem i ośmiobiegowym automatem. Corsa sprawnie przyspiesza, automat bezszelestnie zmienia przełożenia, jazda jest bardzo przyjemna. I to nieważne, czy w miejskich ciasnych ulicach, czy w trasie. Przy niewielkiej masie auta te 130 koni dostarczają zawsze potrzebnej mocy. Trochę gorzej ze spalaniem, bo przy miejskiej jeździe przekroczy 9 litrów benzyny na 100 km - w trasie będzie o dwa litry niższe.

Wyposażenie w wersji elegance jest dość dziwnie skonfigurowane. Za automatyczną klimatyzację, nawet w tej najwyższej i najdroższej wersji wyposażeniowej trzeba dopłacać (1400 PLN w pakiecie), podobnie jak za nawigację (3000) i jakiekolwiek czujniki cofania. A np. alufelgi czy „dodatkowe nastrojowe oświetlenie wnętrza LED” dostaniemy w standardzie. Ja bym tam wolał klimatyzację w standardzie, a o nastrój w aucie można zadbać samemu.

Dane TECHNICZNE:

Silnik 1199 ccm

Moc 96 kW/130 KM 5500 obr/min

Przyspieszenie 0-100 km/h 8,7 sek

Prędkość max. 208 km/h

Moment obrotowy (Nm/obroty) 230/1750

Zużycie paliwa wg. producenta (cykl mieszany) ok.5.8 l/100 km

Masa własna/ Dopuszczalna masa 1055/1550 kg

Wymiary (dł./szer./wys. mm) 4060/1765/1433

Pojemność bagażnika 309/1015 litrów

Cena modelu od: (wersja Corsa 1.2 75 KM) 52 490 zł 

Samochód testowy: ok. 85 000 zł

Wyposażenie m.in.: 6 poduszek, klima aut (opcja)., ESP, alarm, felgi aluminiowe, system multimedialny, czujniki parkowania z tyłu i kamera (opcja)

 



Źródło: niezalezna.pl

Igor Szczęsnowicz