Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ »

Nastrój bez dopłaty [NASZ TEST, GALERIA]

Zazwyczaj projektuje się kolejne generacje samochodów w taki sposób, aby wizualnie nawiązywały do poprzednika. Tak było dotychczas i w przypadku firmy Opel. Jednak nowa generacja miejskiej Corsy z zewnątrz niemal w niczym nie przypomina swojego protoplasty. Może tylko znaczkiem. Za to w środku z pewnością fani marki doskonale się odnajdą. Tutaj właściwie wszystko (może poza pochodzącą z innego dziecka koncernu PSA Peugeota dźwignią automatycznej skrzyni biegów) krzyczy: jestem Oplem! Ale ja nie uznaję tego za zaletę. Uważam, że bardziej zdecydowana zmiana designu wnętrza bardzo by się Corsie przydała.

fot. Tomasz Jędrzejowski

Nowa Corsa to auto przyjemne dla oka, o idealnych proporcjach. O wiele mniej pękate niż poprzedniczki. Dzięki temu sprawia wrażenie zdecydowanie bardziej dynamicznego. A testowaliśmy ostatnio wersję, która nie tylko przypominała dynamiczną, ale i taka właśnie była. To 130-konny samochód z benzynowym napędem i ośmiobiegowym automatem. Corsa sprawnie przyspiesza, automat bezszelestnie zmienia przełożenia, jazda jest bardzo przyjemna. I to nieważne, czy w miejskich ciasnych ulicach, czy w trasie. Przy niewielkiej masie auta te 130 koni dostarczają zawsze potrzebnej mocy. Trochę gorzej ze spalaniem, bo przy miejskiej jeździe przekroczy 9 litrów benzyny na 100 km - w trasie będzie o dwa litry niższe.

Wyposażenie w wersji elegance jest dość dziwnie skonfigurowane. Za automatyczną klimatyzację, nawet w tej najwyższej i najdroższej wersji wyposażeniowej trzeba dopłacać (1400 PLN w pakiecie), podobnie jak za nawigację (3000) i jakiekolwiek czujniki cofania. A np. alufelgi czy „dodatkowe nastrojowe oświetlenie wnętrza LED” dostaniemy w standardzie. Ja bym tam wolał klimatyzację w standardzie, a o nastrój w aucie można zadbać samemu.

Dane TECHNICZNE:

Silnik 1199 ccm

Moc 96 kW/130 KM 5500 obr/min

Przyspieszenie 0-100 km/h 8,7 sek

Prędkość max. 208 km/h

Moment obrotowy (Nm/obroty) 230/1750

Zużycie paliwa wg. producenta (cykl mieszany) ok.5.8 l/100 km

Masa własna/ Dopuszczalna masa 1055/1550 kg

Wymiary (dł./szer./wys. mm) 4060/1765/1433

Pojemność bagażnika 309/1015 litrów

Cena modelu od: (wersja Corsa 1.2 75 KM) 52 490 zł 

Samochód testowy: ok. 85 000 zł

Wyposażenie m.in.: 6 poduszek, klima aut (opcja)., ESP, alarm, felgi aluminiowe, system multimedialny, czujniki parkowania z tyłu i kamera (opcja)

 



Źródło: niezalezna.pl

Igor Szczęsnowicz