GP: Za Trumpa Europa przestanie być niemiecka » CZYTAJ TERAZ »

Pierwsze pociągi na stacji Łódź Fabryczna

Ponad 60 jazd testowych w dzień i w nocy wykonali już przewoźnicy na nowej podziemnej stacji Łódź Fabryczna, która zostanie otwarta 11 grudnia.

Expolodz; creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.en
Expolodz; creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.en
Ponad 60 jazd testowych w dzień i w nocy wykonali już przewoźnicy na nowej podziemnej stacji Łódź Fabryczna, która zostanie otwarta 11 grudnia.

Szczegółowe kontrole przeszły systemy i ponad 150 urządzeń odpowiedzialnych za bezpieczne prowadzenie ruchu pociągów.

PKP Polskie Linie Kolejowe uczestniczą w odbiorach i ostatnich testach torów, rozjazdów, sieci trakcyjnej i urządzeń.

W opinii PKP PLK one zagwarantują dobre podróże z centrum Łodzi. Trasę przejechało już 50 pociągów: PKP Intercity, Przewozów Regionalnych oraz Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. To obowiązkowa procedura na nowych odcinkach linii.

Na stacji Łódź Fabryczna i w tunelu jest 12 km torów. Trwają testy na peronach, wcześniej w listopadzie zakończono odbiory techniczne kolejowego tunelu.

Podróżni Łodzi Fabrycznej 16 m pod ziemią skorzystają z czterech peronów - trzech 400 m, jednego 300 m. Doświetli je naturalne światło dzięki konstrukcji dachu ze szklanych i stalowych paneli.

PKP PLK ogłosiły przetarg na budowę tunelu łączącego Łódź Fabryczną z Łodzią Kaliską i Łodzią Żabieńcem. Dzięki tej inwestycji mieszkańcy zyskają dwa nowe przystanki, a pociągi dalekobieżne pojadą przez ścisłe centrum. Dworzec Łódź Fabryczna i tunel średnicowy stworzą nowe możliwości Łódzkiego Węzła Kolejowego, który zyska ważna rolę na kolejowej mapie Polski - otworzy nowe kierunki dalekobieżne. Inwestycja skróci czas podróży w łódzkiej aglomeracji.


- System komunikacji w Łodzi zmieniają inwestycje z udziałem środków UE prowadzone przez PLK za prawie 4 mld zł. Pierwsze efekty będą już po otwarciu stacji Łódź Fabryczna

– mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK. 

Od 11 grudnia pasażerowie będą korzystać z nowego przystanku Łódź Niciarniana. Budowa tunelu średnicowego to drugi etap projektu „Udrożnienie Łódzkiego Węzła Kolejowego”. Pierwszym etapem była budowa tunelu kolejowego na odcinku Łódź Widzew – Łódź Fabryczna wraz z nowym dworcem kolejowym na stacji Łódź Fabryczna (wartość kontraktu brutto 1,75 mld zł). 

 



Źródło: niezalezna.pl

#Łódź Fabryczna

MP