Ponad 60 jazd testowych w dzień i w nocy wykonali już przewoźnicy na nowej podziemnej stacji Łódź Fabryczna, która zostanie otwarta 11 grudnia.
Szczegółowe kontrole przeszły systemy i ponad 150 urządzeń odpowiedzialnych za bezpieczne prowadzenie ruchu pociągów.
PKP Polskie Linie Kolejowe uczestniczą w odbiorach i ostatnich testach torów, rozjazdów, sieci trakcyjnej i urządzeń.
W opinii PKP PLK one zagwarantują dobre podróże z centrum Łodzi.
Trasę przejechało już 50 pociągów: PKP Intercity, Przewozów Regionalnych oraz Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. To obowiązkowa procedura na nowych odcinkach linii.
Na stacji Łódź Fabryczna i w tunelu jest 12 km torów. Trwają testy na peronach, wcześniej w listopadzie zakończono odbiory techniczne kolejowego tunelu.
Podróżni Łodzi Fabrycznej 16 m pod ziemią skorzystają z czterech peronów - trzech 400 m, jednego 300 m. Doświetli je naturalne światło dzięki konstrukcji dachu ze szklanych i stalowych paneli.
PKP PLK ogłosiły przetarg na budowę tunelu łączącego Łódź Fabryczną z Łodzią Kaliską i Łodzią Żabieńcem. Dzięki tej inwestycji mieszkańcy zyskają dwa nowe przystanki, a pociągi dalekobieżne pojadą przez ścisłe centrum. Dworzec Łódź Fabryczna i tunel średnicowy stworzą nowe możliwości Łódzkiego Węzła Kolejowego, który zyska ważna rolę na kolejowej mapie Polski - otworzy nowe kierunki dalekobieżne. Inwestycja skróci czas podróży w łódzkiej aglomeracji.
- System komunikacji w Łodzi zmieniają inwestycje z udziałem środków UE prowadzone przez PLK za prawie 4 mld zł. Pierwsze efekty będą już po otwarciu stacji Łódź Fabryczna
– mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.
Od 11 grudnia pasażerowie będą korzystać z nowego przystanku Łódź Niciarniana. Budowa tunelu średnicowego to drugi etap projektu „Udrożnienie Łódzkiego Węzła Kolejowego”. Pierwszym etapem była budowa tunelu kolejowego na odcinku Łódź Widzew – Łódź Fabryczna wraz z nowym dworcem kolejowym na stacji Łódź Fabryczna (wartość kontraktu brutto 1,75 mld zł).
Źródło: niezalezna.pl
#Łódź Fabryczna
MP