W trakcie cieszącego się dużym zainteresowaniem Panelu Smoleńskiego, Antoni Macierewicz zaprezentował zebranym na IX Zjeździe Klubów „Gazety Polskiej” nową analizę zespołu parlamentarnego badającego przyczyny katastrofy smoleńskiej. Z ustaleń ekspertów wynika, że „lewy silnik, został rozerwany od wewnątrz”.
Wyświetlono zwiastun filmu będącego symulacją lotu smoleńskiego. Prace trwały 3,5 roku, a jest to relacja z 19 sekund lotu. Nad filmem pracowało kilkadziesiąt osób - naukowców, ekspertów zespołu smoleńskiego. Zwiastun będzie wkrótce dostępny na łamach portalu niezalezna.pl. Cały film będzie dołączony do „Gazety Polskiej” 25 czerwca. Premiera filmu, odbędzie się podczas specjalnego posiedzenia Zespołu Parlamentarnego 24 czerwca.
(WIĘCEJ NA TEMAT FILMU TUTAJ)
- Kluby GP to sól polskiego patriotyzmu. Dziękuję raz jeszcze za nagrody Klubu „GP” dzięki nim czuję się jednym z Was. Kluby „GP” mają szczególną misję i realizują ją, za co również trzeba podziękować - to sprawa tragedii smoleńskiej. Zdajemy sobie sprawę ile musicie ma co dzień znosić: szyderstw, potępienia, nawet ze strony mediów. Wytrzymujecie tę walkę o smoleńską prawdę od tylu lat. Polska jest wam za to wdzięczna. Stoicie na pierwszym froncie walki o prawdę i wojną Polskę. Bo nie będzie wolnej Polski bez prawdy o Smoleńsku – mówił do zebranych na IX Zjeździe członków Klubów „Gazety Polskiej” Antoni Macierewicz.
Antoni Macierewicz przedstawił pokaz zdjęć i wykresów przygotowanych przez ekspertów Zespołu dowodząc, że ponad wszelką wątpliwość eksplozja, która zniszczyła rządowego tupolewa miała miejsce w środku lewego skrzydła.
Macierewicz przedstawił nowy fakt, o którym szerzej mówi w wywiadzie z Tomaszem Sakiewiczem. (Rozmowa ukaże się w nr razem z filmem, 25 czerwca)
- Bliższa analiza silników Tu-154M, analiza której nigdy nie robili polscy biegli, a którą wykonali eksperci zespołu parlamentarnego wyraźnie pokazuje, że lewy silnik, został rozerwany od wewnątrz - powiedział Antoni Macierewicz.
Jednocześnie szef Zespołu Parlamentarnego ds. Zbadania Przyczyn Katastrofy Tu-154M z 10 kwietnia 2010 r.
przestawił symulację rekonstrukcji rozpadu lewego silnika oraz zaprezentował dokładne zdjęcia z wrakowiska, pokazując które fragmenty zostały zniszczone.
- Począwszy od osłony, poprzez tzw. kierownice czyli aparat kierunkowy po własciwą część silnika - wymieniał Antoni Macierewicz.
Kazimierz Nowaczyk mówił o przenoszeniu statecznika na miejscu tragedii zanim rozrzutu szczątek nie zbadali dokładnie prokuratorzy. Przypomniał sprawę ujawnioną przez „Gazetę Polską” - tajemnicza obecność funkcjonariuszy specnazu, którzy pojawili się bardzo szybko na miejscu tragedii.
Źródło: niezalezna.pl
Chcesz skomentować tekst? Udostępnij treść i skomentuj w mediach społecznościowych.
kp