Trzecia edycja niezwykle popularnego projektu „Zimowy PGE Narodowy w Trasie” znów okazała się strzałem w dziesiątkę. Już poprzednie dwie edycje projektu zgromadziły ponad milion odwiedzających. Teraz, od 13 stycznia do 25 lutego br., na lodowiskach w całej Polsce pojawiło się blisko 600 tys. uczestników. Sponsorem tytularnym projektu jest PGE Polska Grupa Energetyczna.
Projekt „Zimowy PGE Narodowy w Trasie” ma na celu promocję zdrowia oraz sportów zimowych, które z roku na rok zyskują w Polsce coraz większą popularność. To również zachęcenie i inspirowanie Polaków do aktywności fizycznej, szczególnie w okresie zimowym w mniejszych miejscowościach oraz zakorzenienie w najmłodszych pasji do sportów zimowych, które z amatorskich początków mogą przerodzić się w zawodowe sukcesy. W czasie dwóch miesięcy realizacji trzeciej edycji projektu zainteresowani mogli skorzystać z bezpłatnych lekcji jazdy na łyżwach, dedykowanych sportowych atrakcji pod okiem wykwalifikowanych instruktorów i konkursów na lodzie z nagrodami.
Projekt „Zimowy PGE Narodowy w Trasie” realizowany był w trakcie ferii. Większość uczniów spędza je aktywnie, szukając zajęć sportowych i rekreacyjnych. Mogli je znaleźć także w ramach projektu „Zimowy PGE Narodowy w Trasie”. Pod hasłem „Czas na łyżwy”, przez dwa dni w każdej z 16 lokalizacji na taflach lodowisk młodsi, ale i starsi mogli skorzystać z przygotowanych aktywności. Dostępne były bezpłatne szkolenia z wykwalifikowaną kadrą instruktorską w ramach cykli tematycznych: Poranki dla dzieci z PGE, Trening łyżwiarski dla młodzieży i dorosłych, Disco Lodowisko z 4FUN.TV, animacje w strefie zabaw, rozgrzewki z układami choreograficznymi, kolorowanki dla dzieci, a także łamigłówki i konkursy z nagrodami czy popularne tworzenie gifów. W ramach projektu odbyło się w sumie 96 godzin zajęć jazdy na łyżwach dla amatorów łyżwiarstwa w różnym wieku. Wszystkie zajęcia prowadzone były przez profesjonalnych trenerów. Dodajmy, że w tym roku „Zimowy PGE Narodowy w Trasie” odwiedził: Warszawę, Świdnicę, Siedlce, Białystok, Opole, Lublin, Giżycko, Gdańsk, Dębicę, Krosno, Łódź, Kielce, Skarżysko-Kamienną, Toruń, Bydgoszcz i Gorzów Wielkopolski.
PGE Polska Grupa Energetyczna jest największym sponsorem łyżwiarstwa w Polsce. W poprzednich latach PGE była nie tylko sponsorem projektu „Zimowy PGE Narodowy w Trasie”, ale i partnerem strefy zimowych atrakcji na Stadionie PGE Narodowy pod nazwą – Zimowy Narodowy oraz objęła patronatem lekcję jazdy na łyżwach z udziałem instruktorów i animatorów „Poranki dla dzieci”. Od 2018 r. PGE jest też patronem projektu „Chodź na łyżwy”, realizowanego we współpracy z Ministerstwem Sportu i Turystyki. Jego celem jest wyłowienie młodych talentów i upowszechnianie łyżwiarstwa jako sportu, który można uprawiać niezależnie od wieku.
Warto dodać, że od 2022 r. PGE jest sponsorem Polskiego Związku Łyżwiarstwa Figurowego i Polskiego Związku Łyżwiarstwa Szybkiego. W ramach współpracy PGE jest sponsorem Reprezentacji Narodowych, zawodów krajowych i międzynarodowych w łyżwiarstwie figurowym oraz w łyżwiarstwie szybkim. PGE wspiera także kluby łyżwiarstwa synchronicznego: Ice Skater, Ice`n’roll i MKS Le Soleil.
Przypomnijmy, że w 2021 r. PGE była Mecenasem obchodów Stulecia Polskiego Związku Łyżwiarstwa Figurowego (PZŁF) oraz Stulecia Polskiego Związku Łyżwiarstwa Szybkiego. Kulminacją obchodów jubileuszu PZŁF była gala, która odbyła się w COS Torwar Lodowisko w Warszawie. Zaprezentowali się na niej m.in. multimedaliści mistrzostw świata i mistrzowie olimpijscy – Jewgienija Tarasowa i Władimir Morozow, a także Natalia Kaliszek i Maksym Spodyriev, Jekaterina Kurakowa, Team Ice Fire oraz nasi najbardziej utytułowani łyżwiarze figurowi w historii – Dorota i Mariusz Siudkowie. Wydarzenie można było zobaczyć na antenie TVP Sport. Mecenasem tego wydarzenia i całego jubileuszu PZŁF była oczywiście PGE Polska Grupa Energetyczna. Dodajmy, że przed galą w COS Torwar Lodowisko odbyły się iędzynarodowe zawody w łyżwiarstwie figurowym Warsaw Cup 2021.
Więcej informacji na: www.zimowynarodowy.pl