Sprawdź gdzie kupisz Gazetę Polską oraz Gazetę Polską Codziennie Lista miejsc »
Z OSTATNIEJ CHWILI
Prezydent Andrzej Duda podpisał budżet na 2025 r. oraz przesłał część przepisów do Trybunału Konstytucyjnego w trybie kontroli następczej • • •

Ponad 3 mln zł uruchomionych limitów

Alior Pay to usługa Alior Banku, która pozwala w ramach przyznanego limitu kredytowego na odraczanie już wykonanych płatności m.in. za zakupy stacjonarne i online oraz rozkładanie ich na raty. Produkt udostępniony został wąskiej grupie klientów w połowie grudnia 2022 roku. W ciągu pierwszych kilku tygodni suma udzielonych limitów przekroczyła 1 mln zł. Po pierwszym kwartale użytkowania Alior Bank zaprezentował raport przedstawiający najciekawsze statystyki i wnioski dotyczące zachowań i preferencji użytkowników Alior Pay.

Alior Bank prezentuje Raport Alior Pay
Alior Bank prezentuje Raport Alior Pay
FOT. FREEPIK

Alior Pay wyróżnia się na rynku możliwością odraczania już wykonanych przez klienta płatności, i to nie tylko za zakupy online, ale także stacjonarne, jak również przelewów i zleceń stałych. Klient przez 30 dni może bezkosztowo korzystać z odzyskanych środków. Spłata odroczonej płatności pobierana jest automatycznie z konta osobistego klienta po 30 dniach od odroczenia. W przypadku, gdy na koncie nie ma wymaganych środków, kwota automatycznie rozkładana jest na 11 rat. W takim wypadku klient musi jednak liczyć się z opłatami związanymi z uruchomieniem kredytu.

Alior Bank postanowił sprawdzić, jak klienci oceniają korzystanie z usługi. W tym celu zbadano 1 tys. użytkowników. Z Raportu Alior Pay, który powstał w efekcie badania, możemy dowiedzieć się m.in., że rozwiązanie cieszy się największą popularnością w województwach mazowieckim i śląskim – zarówno jeśli chodzi o samo uruchomienie usługi, jak i aktywne korzystanie z niej. Ponad 65 proc. wszystkich użytkowników stanowią osoby w wieku 25–45 lat.

Budując Alior Pay, zależało nam szczególnie na tym, aby była to uniwersalna i dostępna dla każdego usługa. Myślę, że osiągnęliśmy ten cel. Aż 25 badanych miało powyżej 75 lat. Dość aktywni okazali się także klienci w grupach poniżej 25 lat i powyżej 66 lat. To dla nas bardzo znacząca informacja zwrotna, która pokazuje, że uruchomienie i korzystanie z usługi jest możliwe niezależnie od wieku. Tak jak zapowiadaliśmy, przy okazji nowej strategii rozwoju, wraz z rozbudową aplikacji Alior Mobile powstaną także narzędzia przeznaczone m.in. właśnie dla seniorów. Sam Alior Pay stanie się częścią całego dużego systemu usług

– mówi Anna Kulik, dyrektor Działu Kredytów w Alior Banku.

Usługa cieszy się największym zainteresowaniem wśród klientów, którzy mają ponad 10-letni staż w Alior Banku. Ponad 70 proc. użytkowników Alior Pay stanowią posiadacze innego produktu kredytowego w Alior Banku. Chęć testowania nowych usług płatności odroczonych może zatem świadczyć o rosnącym zaufaniu wobec Banku. Średnia wysokość uruchomionego limitu wynosi ok. 2,7 tys. zł. Najdłuższe odroczenia płatności da się zauważyć w przypadku zleceń stałych, jest to nawet 31 dni. Klienci na około 20–26 dni odraczają również przelewy zewnętrzne, wewnętrzne, płatności BLIKIEM i w sklepach stacjonarnych, internetowych oraz wypłaty gotówkowe. Średnio, każdy użytkownik Alior Pay odroczył 3,76 transakcji.

Z badania klientów wynika również, że aż 74 proc. klientów poleciłoby innym korzystanie z Alior Pay. Klienci docenili przede wszystkim łatwość obsługi, sprawność procesu, jak i samą ofertę. Alior Bank zapowiada rozwój usługi o kolejne funkcjonalności. Sam Alior Pay ma znaleźć się także w centrum całego systemu innowacyjnych usług bankowych, nad którymi trwają już prace.

Raport dostępny na stronie: www.aliorbank.pl

 

 



Źródło: materiały prasowe

mat. pras.