Ministerstwo Edukacji Narodowej opublikowało na Twitterze najnowsze informacje na temat liczby szkół pracujących w trybie stacjonarnym, hybrydowym i zdalnym. Według nich, 5 października 99,8 proc. przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego, 98,7 proc. szkół podstawowych i 98,6 proc. ponadpodstawowych pracowało w trybie stacjonarnym. Dane opublikowane przez MEiN pochodzą od kuratorów oświaty.
Stacjonarnie we wtorek pracowały 15 404 placówki wychowania przedszkolnego (przedszkola, zespoły wychowania przedszkolnego, punkty przedszkolne), co stanowi 99,8 proc. wszystkich. Cztery przedszkola pracowały zdalnie, a 27 w trybie mieszanym.
Funkcjonowanie przedszkoli w skali całego kraju.⬇️ pic.twitter.com/baIXaIqJvR
— Ministerstwo Edukacji i Nauki (@MEIN_GOV_PL) October 5, 2021
We wtorek stacjonarnie pracowały też 14 204 szkoły podstawowe, czyli 98,7 proc. wszystkich i 7706 szkół ponadpodstawowych, czyli 98,6 proc. Zdalnie pracowały cztery szkoły podstawowe i 10 ponadpodstawowych. W trybie mieszanym pracowało 180 szkół podstawowych i 96 ponadpodstawowych.
Funkcjonowanie szkół podstawowych w skali całego kraju.⬇️ pic.twitter.com/zfygBATGmU
— Ministerstwo Edukacji i Nauki (@MEIN_GOV_PL) October 5, 2021
Funkcjonowanie szkół ponadpodstawowych w skali całego kraju.⬇️ pic.twitter.com/RmzTiZ9uXU
— Ministerstwo Edukacji i Nauki (@MEIN_GOV_PL) October 5, 2021
Informacje pochodzą od kuratorów oświaty, którzy opracowali je na podstawie danych od dyrektorów szkół i placówek.
W razie stwierdzenia zakażenia COVID-19 u uczniów, wychowanków lub pracowników placówki oświatowej państwowy powiatowy inspektor sanitarny przeprowadza dochodzenie epidemiologiczne. Jego celem jest ustalenie kręgu osób narażonych. W wyniku tego dochodzenia podejmowana jest decyzja w zakresie zastosowania odpowiednich działań mających zapobiegać rozprzestrzenianiu się wirusa.
Dyrektor szkoły lub przedszkola, za zgodą organu prowadzącego i po uzyskaniu pozytywnej opinii właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego, może zawiesić zajęcia stacjonarne na czas oznaczony i przejść na nauczanie z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
Zawieszenie zajęć może dotyczyć grupy, oddziału, klasy, etapu edukacyjnego, a także całej szkoły lub placówki w zakresie wszystkich lub poszczególnych zajęć.
Tydzień temu – 28 września – stacjonarnie pracowało 15 419 placówek wychowania przedszkolnego (przedszkola, zespoły wychowania przedszkolnego, punkty przedszkolne), co stanowi 99,9 proc. wszystkich. Jedno przedszkole pracowało zdalnie, a 15 w trybie mieszanym.
28 września stacjonarnie pracowało też 14 279 szkół podstawowych, czyli 99,2 proc. wszystkich i 7755 ponadpodstawowych, czyli 99,3 proc. Zdalnie pracowały trzy szkoły podstawowe i jedna ponadpodstawowa. W trybie mieszanym pracowało 106 szkół podstawowych i 56 ponadpodstawowych.
Dwa tygodnie temu – 21 września – stacjonarnie pracowało 15 408 placówek wychowania przedszkolnego (przedszkola, zespoły wychowania przedszkolnego, punkty przedszkolne), co stanowiło 99,9 proc. wszystkich. Dwa przedszkola pracowały zdalnie, a 20 w trybie mieszanym.
21 września stacjonarnie pracowało 14 310 szkół podstawowych, czyli 99,3 proc. wszystkich i 7751 ponadpodstawowych, czyli 99,2 proc. Zdalnie pracowały dwie szkoły podstawowe i ani jedna ponadpodstawowa. W trybie mieszanym pracowało 101 szkół podstawowych i 61 ponadpodstawowych.