Koszulka "RUDA WRONA ORŁA NIE POKONA" TYLKO U NAS! Zamów już TERAZ!

Nowa jakość [NASZ TEST, GALERIA]

Nowa, już czwarta, generacja najpopularniejszego auta Škody – czyli Octavii to samochód, który zrobił wielki jakościowy skok w porównaniu do poprzedniej serii. Auto zyskało na urodzie i praktyczności, a o to przecież w tym wszystkim chodzi. Zyskało również zdecydowanie na cenie, a to już nie jest zaleta.

fot. Tomasz Jędrzejowski

Nowa Octavia z zewnątrz i wewnątrz prezentuje się zdecydowanie nowocześniej od poprzedniczki. Cały pas przedni robi wrażenie umiejscowionego zdecydowanie niżej, kształty samochodu są zdecydowanie wygładzone, a w wersji kombi, a tą testowaliśmy, bardzo ciekawie z resztą komponuje się przedział bagażowy. Po prostu patrząc z zewnątrz wydaje się on jakiś mały. Nic bardziej mylnego! 640 litrów pojemności podstawowej to jeden z najlepszych jeśli nie najlepszy wynik w klasie. 

Auto w stosunku do poprzednika urosło o 1-2 centymetry, a zarówno wspomnianej przestrzeni bagażowej jak i przestrzeni w środku jest dużo. Zarówno w pierwszym jak i drugim rzędzie siedzeń nie zabraknie miejsca na nogi i nad głowami. 

Kokpit zawiera wszelkie możliwe rozwiązania tak z zakresu bezpieczeństwa  jak i umilania podróży. Oczywiście zaznaczmy, że testowaliśmy najdroższą i najlepiej wyposażona wersję Style. W standardzie mamy tutaj nawet nawigację, nie pisząc o dwustrefowej klimatyzacji czy czujnikach i kamerze cofania.

Auto wyposażone było w 150-konny turbodoładowany wysokoprężny silnik połączony z automatyczną skrzynią biegów DSG. To bardzo dobre zestawienie. Mocy wystarczało, a spalanie zarówno w mieście jak i w trasie nie przekraczało siedmiu litrów.

340 niutonometrów momentu obrotowego dawało dostęp do mocy w dużym zakresie obrotów. Zawieszenie zestrojono bardzo miękko, auto bardzo łagodnie pokonuje wszelkie nierówności, podróżujący nie są narażenie na dyskomfort.

Najsłabszym punktem nowej Octavii jest cena – około 130 tysięcy złotych (w promocji) za jednak kompaktowe kombi to bardzo dużo. Ale samochód świetny.

Dane TECHNICZNE:

Silnik 1968 ccm

Moc 110 kW/150 KM 

Przyspieszenie 0-100 km/h 8,8 sek

Prędkość max. 222 km/h

Moment obrotowy (Nm/obroty) 340/1700-2750

Zużycie paliwa wg. producenta (średnie)4.6-5.4 l/100 km

Masa własna/ Dopuszczalna masa 1400 kg/2000 kg

Wymiary (dł./szer./wys. mm) 4689/1829/1468

Pojemność bagażnika 640-1700 litrów

Cena modelu od (1.0 TSi 110 KM manual active): 81 200 zł (promocja)

Samochód testowy: ok. 130 000 zł (promocja)

Wyposażenie m.in.: 6 poduszek, Climatronic., ABS, ESP, felgi aluminiowe, system multimedialny z nawigacją, czujniki parkowania z przodu i tyłu oraz kamera

 



Źródło: niezalezna.pl

Igor Szczęsnowicz