Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ »

Renegocjować umowy sponsorskie

Ministerstwo Aktywów Państwowych powinno opracować jasne wytyczne dla nadzorowanych spółek w sprawie sponsoringu związków sportowych tak, aby pieniądze nie trafiały do firm związanych z byłymi pracownikami PRL-owskich służb specjalnych.

Ta sytuacja ma bowiem miejsce w Polskim Związku Piłki Nożnej, który współpracuje przy pozyskiwaniu sponsorów dla piłkarskiej reprezentacji Polski z firmą kierowaną przez byłego funkcjonariusza SB. Od 2015 r. dwie umowy sponsoringowe opiewające w sumie na 140 mln zł podpisała jedna ze spółek kontrolowanych przez skarb państwa. PZPN nie chce jednak ujawnić, jaką prowizję otrzymała z tego firma zarządzana przez byłego esbeka. Partnerem związku jest również jeden z banków kontrolowanych przez skarb państwa. Trudno się więc nie zgodzić z Januszem Kowalskim, wiceministrem aktywów państwowych, który mówi „Codziennej” o konieczności renegocjowania umów sponsorskich z PZPN, tak aby żadne środki nie trafiały do spółki związanej z jakimkolwiek byłym pracownikiem bezpieki.

 



Źródło: Gazeta Polska Codziennie

Piotr Nisztor