niezalezna.pl - strefa wolnego słowa
8 grudnia 2016

Faktury warszawskiego ratusza. 6 milionów dla wydawcy "Wyborczej"

Dodano: 08.06.2014 [08:27]
Faktury warszawskiego ratusza. 6 milionów dla wydawcy "Wyborczej" - niezalezna.pl
foto: flickr.com/photos/13088558@N00
5 milionów 391 tysięcy złotych - tyle na współpracy z warszawskim ratuszem rządzonym przez Hannę Gronkiewicz-Waltz, zarobiła Agora - wydawca "Gazety Wyborczej". Dane nie obejmują zysków jakie ze współpracy z miastem czerpie AMS S.A. - firma oferująca nośniki reklamowe i należącą do grupy "Agora". Od listopada 2012 r. spółka tak zarobiła 579 tys. zł.

Zyski wydawcy "Wyborczej" na podstawie powszechnie dostępnych danych wyliczył Michał Pretm - autor nieistniejącego już serwisu internetowego "HGW Watch".

5 391 063,73 zł - tyle od maja 2008 r. z pieniędzy miasta stołecznego Warszawa dostała Agora. Tylko w samym 2014 r. wydawca "Wyborczej" dostał z tytułu podpisanych umów, przetargów 117 tys. złotych. Oprócz tego firma reklamowa AMS w samym 2014 r. blisko 300 tys. złotych.

Za emisję spotów informacyjnych, na ekranach znajdujących się w wagonach warszawskiego metra, firma reklamowa "Agory" dostała jednorazowo 264 600,00 zł. Umowę podpisano 10 stycznia 2010 r. AMS od lat jest monopolistą popularnych "telewizorków" w metrze, tam też promowane są teksty "Wyborczej" oraz firmy spółki "Agora".

Tak internauci komentowali sprawę na Twitterze


Oto jedna z umów między władzami warszawy a Agorą. Kliknij w nią, by zobaczyć odnośniki do wszystkich faktur:
Autor: Źródło: ,
POLECANE WIDEO
Opinie użytkowników
Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | www.gazetapolska.pl | www.panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl