Google zdecydowało się nie wprowadzać dodatkowej weryfikacji informacji na YouTube i w wynikach wyszukiwania, pomimo wymogów nowego unijnego prawa. Akt o usługach cyfrowych (DSA), będący pierwszą na świecie regulacją cyfrową, nakłada na firmy cyfrowe odpowiedzialność za treści publikowane na ich platformach.
W liście skierowanym do Komisji Europejskiej, Kent Walker, prezes Google ds. globalnych, wyraził jasno, że firma nie zamierza dostosować się do nowych przepisów. Podkreślił, że weryfikacja faktów nie była dotąd częścią moderacji treści na platformach Google, i firma nie planuje tego zmieniać przed wejściem w życie nowego prawa.
Obserwuj nas w Google News. Kliknij w link i zaznacz gwiazdkę
Nowe przepisy wymagałyby od Google uwzględnienia wyników weryfikacji informacji obok wyników wyszukiwania i filmów na YouTube. Walker stwierdził, że obecne podejście Google do moderowania treści działa skutecznie, co potwierdza udana moderacja podczas ubiegłorocznych wyborów.
W ubiegłym tygodniu Meta również ogłosiła zakończenie działań związanych ze sprawdzaniem informacji na Facebooku i Instagramie. Od przejęcia platformy X w 2022 r., Elon Musk znacznie ograniczył moderację treści.