Koszulka "RUDA WRONA ORŁA NIE POKONA" TYLKO U NAS! Zamów już TERAZ!

Partnerzy Campusu Polska Przyszłości reagują ws. hejterskiego disco, które sfinansowali

Internet szeroko obiegło nagranie wulgarnego silent disco, które miało miejsce podczas "apolitycznego" spędu Campus Polska Przyszłości. Młodzi uczestnicy wydarzenia, a także członkowie rządzącej koalicji 13-grudnia dali nagrać się, jak wspólnie skaczą i wykrzykują hasło "J*** PiS", będące refrenem hejterskiej przeróbki znanego przeboju. Znamy reakcję komercyjnych partnerów tego wydarzenia, wśród których nie brakuje "dużych" nazw.

Campus Polska Przyszłości 2024
Campus Polska Przyszłości 2024
Campus Polska Przyszłości 2024 - x.com

Kim są partnerzy Campusu Polska Przyszłości i jaki był ich wkład w organizację przedsięwzięcia?

Dzięki ich pomocy w zeszłorocznej edycji możliwe było przeprowadzanie szkoleń czy realizacja przez uczestników profesjonalnych klipów, które powstały dzięki zaangażowaniu największego niezależnego studia produkcyjnego w Polsce. To również dzięki partnerom Campus wyróżniał się swoim bardzo wysokim merytorycznym poziomem

– można przeczytać o patronach na stronie wydarzenia.

Wśród tegorocznych komercyjnych partnerów wydarzenia są: Żabka Group, Allegro, ATM Grupa, Mastercard, Meta (właściciel Facebooka, Instagrama i Threads), Uber, Orange, Coca - Cola, Lux Med, McDonald's, Adamed, Medicover oraz Akademia Finansów i Biznesu Vistula.

Nadto wydarzenie wsparły liczne fundacje, w tym m. in. Fundacja Konrada Adenauera, finansowana przez niemiecki rząd czy Open Society Foundations - projekt George'a Sorosa.  

Hejterskie silent disco podczas Campusu Polska Przyszłości 2024

Silent disco to zabawa polegająca na tym, że uczestnicy bawią się jak na dyskotece. Różnica między zwykłą zabawą w klubie a silent disco polega jednak na tym, że muzyka, do której tańczą, słyszalna jest dla każdego indywidualnie, gdyż jej uczestnicy utwór słyszą w słuchawkach. Dlatego też poza wulgarnym refrenem, który zbiorowo wykrzykują młodzi zwolennicy koalicji 13-ego grudnia wraz ze swoimi politycznymi mentorami na nagraniu nie słychać kolejnych inwektyw, adresowanych zarówno do największej polskiej partii opozycyjnej - PiS - jak i jej zwolenników. 

W nas jest siła, w nas jest wiara
A pisowcy wypier***
Cała Polska krzyczy dziś
J*** PiS, j*** PiS
Nigdy ust nam nie zamkniecie
J*** was pisowskie śmiecie
(...)
Miło to już było
Ale teraz to jest wojna
Łapy precz od naszych kobiet
Bando bogobojna
Wyjdźmy wszyscy na ulice
Krzycząc bardzo głośno dziś
Wypier*** z tego kraju
J*** PiS, j*** PiS

– brzmią zwrotki wulgarnej piosenki.

Co na to partnerzy Campusu Polska Przyszłości? W końcu piosenka ta obraża i każe wynosić się z Polski ponad 7 milionom Polaków, którzy zagłosowali na opozycję. Trudno uwierzyć, by nie korzystali oni z usług firm, które zasponsorowały ten wybuch politycznej nienawiści.

Reakcja partnerów Campusu Polska Przyszłości. Żabka przesłała naszej redakcji oświadczenie 

Do tej pory tylko jeden z komercyjnych partnerów Campus Polska Przyszłości 2024 zareagował publicznie na fakt, iż podczas wspieranego przez ww. firmy wydarzenia miał miejsce wybryk o charakterze jawnie hejterskim. Chodzi o polski oddział Żabka Group. Firma przesłała do naszej redakcji stanowisko w tej sprawie. Czytamy w nim:

"Żabka od lat wspiera wydarzenia, które w założeniu mają stanowić platformę dialogu o Polsce i wyzwaniach współczesnego świata. Za szczególnie cenne uważamy te, które są kierowane do młodych ludzi i inspirują ich do rozmowy o przyszłości. Szanujemy różnorodność poglądów i wspieramy projekty różnych środowisk, ponieważ jako Żabka stanowimy społeczność pracowników, franczyzobiorców, współpracowników i klientów, którzy stanowią przekrój społeczeństwa i często różnią się poglądami i spojrzeniem na świat. Mimo to, udaje nam się budować dialog ponad podziałami, bez języka nienawiści i wspierający różnorodność. Tego oczekujemy od partnerów organizujących wydarzenia społeczne.

W naszej współpracy wyznaczamy granice zaznaczając, że szacunek dla drugiego człowieka powinien być wspólny dla nas wszystkich. Dlatego wszelkie przejawy pogardy lub nienawiści powinny być piętnowane, a odpowiedzialnością jest kształtowanie młodego pokolenia wolnego od takich zachowań. W związku z sygnalizowanymi incydentami, choć nikt z nas nie był ich świadkiem, przekazaliśmy nasze stanowisko organizatorom i otrzymaliśmy zapewnienie, że odniosą się do tej sprawy. Zachęcamy też innych, szczególnie polityków i dziennikarzy, do refleksji nad tym, czy na pewno robią wszystko, żeby w przyszłości takie sytuacje i postawy nie były naszą codziennością"

Pozostałe firmy dalej milczą

Polskie oddziały Allegro, Orange, McDonald's, Medicover, Meta, Uber, Coca-Cola, ATM Grupa czy Mastercard w żaden sposób nie odniosły się w komunikacje prasowym lub w social mediach do pytań internautów oraz polityków o to, czy popierają tego rodzaju hejterskie demonstracje, skoro udzielają wsparcia platformie oferującej miejsce dla takich popisów. Opinia publiczna chciała wiedzieć, czy w związku ze swoimi poglądami klienci mogą liczyć w tych firmach na równe traktowanie i jak ma się to do społecznej odpowiedzialności biznesu, deklarowanej przez komercyjnych partnerów Campusu. Firmy zdecydowały jednak milczeć - nawet te, na których stronach można znaleźć slogany dotyczące porozumienia i inkluzywności.

Jesteśmy odpowiedzialni za promowanie najlepszych sposobów wspólnego spędzania czasu, zapewniając ludziom bezpieczeństwo i zapobiegając szkodom

– czytamy na przykład na stronie Meta.

Firma idzie jednak dalej, ogłaszając: "Ludzie zasługują na to, aby móc zabrać głos i zostać wysłuchanymi – nawet jeśli oznacza to obronę praw osób, z którymi się nie zgadzamy".

Także Coca-Cola wypowiada się w podobnym tonie za pośrednictwem swojej strony.

Razem z The Coca‑Cola Foundation, podejmujemy działania, by tworzyć lepszą, wspólną przyszłość poprzez inwestycje wzmacniające lokalną gospodarkę, różnorodność, równość i inkluzywność

– zapewnia producent kultowego napoju.

Także Mastercard idzie w podobną "jednoczącą ludzi" narrację. 

Wierzymy, że muzyka ma niezwykłą moc jednoczenia ludzi ponad wszelkimi różnicami. Dzięki #MastercardMusic już po raz czwarty pokazujemy, że muzyka to prawdziwie uniwersalny język

– czytamy na oficjalnym profilu Mastercard Polska w serwisie społecznościowym X. Należy jednak zaznaczyć, że to nie przykład tzw. real time marketingu, a ten konkretny post opublikowany został na dzień przed rozpoczęciem olsztyńskiego wydarzenia.

 



Źródło: niezalezna.pl, X.com, FB

#Campus Polska Przyszłości #jebać PiS

JG