Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ »

Ministerstwo Sportu i Turystyki reaguje po naszym tekście: "Popełniliśmy błąd". Publikujemy sprostowanie

W niedzielę portal niezalezna.pl opublikował tekst pt. "Miejscowości dotknięte powodzią bez Bonu Turystycznego. 'Ktoś tam w ministerstwie chyba nie ruszył głową'. W artykule uwzględnione zostało stanowisko Ministerstwa Sportu i Turystyki. Już po publikacji resort przyznał, że z jego strony doszło do pomyłki, dlatego zwrócił się do nas z prośbą o zaktualizowanie wcześniej przesłanych informacji. Niedługo później w poniedziałek odbył się również briefing prasowy wiceministra Piotra Borysa na temat strategii rozwoju turystyki w Polsce i turystycznej strategii województwa dolnośląskiego, zbieżny z zagadnieniami poruszonymi w naszym artykule.

Briefing prasowy wiceministra MSiT Piotra Borysa
Briefing prasowy wiceministra MSiT Piotra Borysa
Ministerstwo Sportu i Turystyki - Print Screen

W niedzielę portal niezalezna.pl opublikował tekst pt. "Miejscowości dotknięte powodzią bez Bonu Turystycznego. 'Ktoś tam w ministerstwie chyba nie ruszył głową', dotyczący ostrej krytyki ze strony samorządowców oraz mieszkańców Kotliny Kłodzkiej odnośnie nieuwzględnienia miejscowości najbardziej poszkodowanych przez powódź z września 2024 w programie Bon Turystyczny. Samorządowcy zarzucali Ministerstwu Sportu i Turystyki, że nie otrzymują ze strony rządu wystarczającego wsparcia, dedykowanemu ożywieniu i przywróceniu odwiedzin w tym wybitnie turystycznym regionie.

Podlaski Bon Turystyczny jednak nie jest programem ministerialnym

W artykule zaprezentowaliśmy również stanowisko Ministerstwa Sportu i Turystyki, przesłane do redakcji w odpowiedzi na zadane pytania w ubiegłym tygodniu.

Już po publikacji skontaktowała się z nami rzecznik resortu Aleksandra Chalimoniuk. Przeprosiła za zamieszanie i wyjaśniła, że doszło do pomyłki, a Biuro Prasowe ministerstwa przesłało nam błędne stanowisko odnośnie Podlaskiego Bonu Turystycznego, o którym traktował nasz tekst. Nadmieniła, że informacje dotyczące programu zostały opublikowane na stronie MSiT oraz w zarządzanych przez resort social mediach w charakterze informacyjnym, by więcej osób dowiedziało się o opcjach skorzystania z bonu.

Na prośbę ze strony resortu publikujemy przesłane do nas sprostowanie, dotyczące Podlaskiego Bonu Turystycznego.

Projekt realizuje Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna. Powstał on z inicjatywy samorządu województwa podlaskiego i jest przez niego finansowany. Opublikowanie informacji na stronie i social mediach ministerstwa ma na celu dotarcie do większego grona odbiorców którzy mogą skorzystać z bonu.  Z uwagi na potencjalnie rozwojowy charakter projektu, MSiT zwróciło się w korespondencji z prośbą o przekazanie sprawozdania z realizacji programu finansowanego ze środków samorządowych. Podlaski Bon Turystyczny – mający na celu rozwój turystyki w regionie oraz wsparcie finansowe dla lokalnych przedsiębiorców turystycznych – jest z zainteresowaniem obserwowany przez MSiT. Szczególnie istotne będą dla nas jego praktyczne wdrożenie oraz efekty, zwłaszcza wpływ na wzrost atrakcyjności turystycznej województwa. Program ten ma charakter lokalny i jest inicjatywą własną samorządu wojewódzkiego. MSiT oczekuje na dane ilustrujące efekty realizacji tego przedsięwzięcia, na podstawie których będą podejmowane dalsze decyzje

– przekazało Ministerstwo Sportu i Turystyki.

Briefing wiceministra Piotra Borysa ws. turystyki po powodzi

W południe podczas briefingu prasowego wiceministra sportu i turystyki Piotra Borysa wiele miejsca poświęcone zostało Ziemi Kłodzkiej i turystyce w miejscach dotkniętych powodzią. Chodziło o podjęcie działań o celach analogicznych do tych, jakie spełniać ma Podlaski Bon Turystyczny, czyli o ponowne rozruszanie ruchu turystycznego w południowej części Dolnego Śląska. Padły konkretne kwoty i zapowiedzi.

Dzisiaj rano rozmawialiśmy z przedsiębiorcami, a także z samorządami Ziemi Kłodzkiej, namawiając do tego, aby powstała silna, lokalna agencja turystyczna, aby wspólnie promować na tamtym terenie ten potencjał turystyczny. Wiem, że pan marszałek uruchomił bardzo szybkie połączenie kolejowe do Kłodzka, a i potem dalej do Stronia. Chcemy wspólnie z Polską Organizacją Turystyczną, we współpracy z Dolnośląską Organizacją Turystyczną, wprowadzić najlepsze i największe produkty turystyczne. Ziemia Kłodzka jest jednym z nich. Ona tak naprawdę musi być zauważona z poziomu nie tylko turysty polskiego, ale i turysty zagranicznego. (...) Chcemy przeznaczyć wspólnie dwa miliony złotych na promocję przed wysokim sezonem letnim i zimowym na promocję tej części Dolnego Śląska - podobnie także innych regionów, które są po powodzi. Chcemy pokazać, że ten region bardzo szybko się odbudowywał i nie ma żadnych przeszkód, żeby turyści nie wybierali tych miejsc, z których korzystali przed powodzią

– zapowiedział wiceszef resortu sportu i turystyki.

.

 

 



Źródło: niezalezna.pl

#ziemia kłodzka #turystyka #powódź 2024 #ministerstwo sportu i turystyki

Joanna Grabarczyk