Jak komisje śledcze zdemaskowały głupotę polityków od ośmiu gwiazdek Czytaj więcej w GP!

Deutsche Bahn poniosła kolosalne straty. Efekt: kilkadziesiąt tysięcy miejsc pracy do likwidacji

Deutsche Bahn chce zlikwidować ogółem 30 miejsc pracy. To efekt strat, sięgających 1,2 miliarda euro. Niemiecka grupa kolejowa odnotowała je w pierwszych sześciu miesiącach tego roku. Za taki stan rzeczy spółka wini strajki, pogodę, remonty i topniejącą liczba pasażerów. Tylko w tym roku DB zwolni ok. 1 500 osób.

Niemiecka grupa kolejowa Deutsche Bahn zamierza zwolnić 30 tys. pracowników w ciągu pięciu lat
Niemiecka grupa kolejowa Deutsche Bahn zamierza zwolnić 30 tys. pracowników w ciągu pięciu lat
pixabay - pixabay

 

Wynik grupy Deutsche Bahn znacznie się pogorszył w porównaniu z rokiem poprzednim, podał zarząd kolei. Grupa zamierza zareagować na słaby bilans redukcją zatrudnienia.

Tysiące pracowników na bruk

W ciągu najbliższych pięciu lat ma zostać zlikwidowanych łącznie około 30 000 pełnoetatowych miejsc pracy

– poinformował Levin Holle, szef finansów w Deutsche Bahn (DB).

Najwięcej zwolnień ma być w administracji, przy czym na ten rok zaplanowano już redukcję około 1 500 miejsc pracy.

W przyszłości musimy pracować więcej z mniejszą liczbą ludzi

– powiedział Holle.

"Winna pogoda"

Według spółki do słabego wyniku doprowadziły czynniki zewnętrzne. Najbardziej obwinił pogodę.

Ekstremalne zjawiska pogodowe, które na niespotykaną dotąd skalę doprowadziły infrastrukturę kolejową, która i tak wymaga remontów, do granic jej możliwości i pogorszyły sytuację operacyjną i finansową w transporcie pasażerskim i towarowym – stwierdził prezes Deutsche Bahn. – Do tego doszły strajki i katastrofy takie, jak w tunelu Rauhebergtunnel

– dodał..

Pasażerów coraz mniej

Oprócz tych czynników spadł również popyt ze strony pasażerów. Według DB w pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku z pociągów dalekobieżnych skorzystało 64,2 miliona pasażerów, o sześć procent mniej niż w pierwszej połowie 2023 roku. 

Pasażerom nie ma się co dziwić, biorąc pod uwagę niepunktualność niemieckich kolei. 
A ta w transporcie dalekobieżnym wyniosła w pierwszej połowie roku 62,7 procent – to znacznie gorzej niż przed rokiem. Celem był wskaźnik 70 procent. Wskaźnik ten dla całego kolejowego transportu pasażerskiego grupy wyniósł 90,1 procent.

 

 



Źródło: niezalezna.pl, dw.com

#Deutsche Bahn

dz