Fundacja Tradycji Miast i Wsi zorganizowała mobilny podświetlany billboard mówiący o niemieckich obozach koncentracyjnych. We środę wyruszył w podróż do Niemiec, Belgii i Wielkiej Brytanii, by edukować zatwardzialców, którzy nie przyjmują prawdy o obozach zagłady. Akcja #GermanDeathCamps została zainicjowana jako sprzeciw przeciwko używaniu przez zagraniczne media skandalicznego sformułowania „polskie obozy koncentracyjne". Wóz pojawi się m.in. pod siedzibą ZDF.
„
Słowa mają znaczenie. Pamiętaj, aby używać prawidłowych pojęć: Niemieckie nazistowskie obozy” – pisała tydzień temu na Twitterze ambasada RP w USA zamieszczając wideo, które w bardzo oryginalny sposób przedstawia historię obozów koncentracyjnych zakładanych przez Niemców na ziemiach państw okupowanych przez III Rzeszę.
Spot bardzo szybko zyskuje popularność w internecie.
ZOBACZ WIDEO
Fundacja Tradycji Miast i Wsi zorganizowała
mobilny podświetlany billboard traktujący o niemieckich obozach, który właśnie wyruszył w podróż.
CZYTAJ WIĘCEJ: Protest Polonii przed ZDF: "Arbeit macht Frei" - czy to w języku nazistowskim? ZDJĘCIA
Idea naszej akcji jest prosta. Żądamy prawdy historycznej, jesteśmy przeciwnikami używania zwrotu „polskie obozy koncentracyjne”, który teraz nagminnie używany jest w zachodnich mediach
– powiedział w środę we Wrocławiu dziennikarzom Dawid Hallmann z Fundacji Tradycji Miast i Wsi.
Billboard zamontowano na lawecie, którą ciągnie samochód osobowy. Pomysł na akcję "German Death Camps" narodził się już w 2015 r.
Na portalu Wykop społeczność internetowa postanowiła zaprotestować przeciwko zwrotom „polskie obozy koncentracyjne”. Został ogłoszony konkurs na projekt graficzny billboardu i wygrał ten, który dziś wyjedzie z Wrocławia do Niemiec
– powiedział Hallmann.
Billboard pojedzie do Mainz, Wiesbaden, Bonn, a następnie do Brukseli, Londynu, by ostatecznie w niedzielę dotrzeć do Cambridge. Organizatorzy akcji chcą zatrzymać się m.in. pod siedzibą ZDF w Wiesbaden.
W grudniu 2016 r. niemiecka telewizji publiczna ZDF przegrała proces za użycie określenia „polskie obozy zagłady Majdanek i Auschwitz".
Telewizja miała przeprosić więźnia Auschwitz Karola Tenderę za to sformułowanie. Naszym zadanie nie zastosowała się do wyroku sądu, bo przeprosiła w bardzo pokrętny sposób
– powiedział Hallmann.
Na billboardzie o rozmiarach 3x6 m widnieje brama obozu Auschwitz, w która wpisano kontur jednoznacznie kojarzący się z postacią Adolfa Hitlera. Obok grafiki widnieją napisy "Death Camps Were Nazi German" oraz "ZDF Apologize!".
Źródło: PAP,niezalezna.pl
#billboard
#ZDF
##GermanNotNazi
##GermanDeathCamps
#niemieckie obozy koncentracyjne
mg