„Słowa mają znaczenie. Pamiętaj, aby używać prawidłowych pojęć: Niemieckie nazistowskie obozy” – napisała na Twitterze ambasada RP w USA i zamieściła ponadminutowe wideo. W bardzo oryginalny sposób film przedstawia historię obozów koncentracyjnych zakładanych przez Niemców na ziemiach państw okupowanych przez III Rzeszę. Spot bardzo szybko zyskuje popularność w internecie. Dodatkowo Fundacja Tradycji Miast i Wsi zorganizowała mobilny podświetlany billboard traktujący o niemieckich obozach, który w najbliższych dniach pojedzie m.in. pod siedzibę ZDF.
 
WORDS MATTER. Remember to use the correct terms: #GermanNaziCamps” – czytamy na Twitterze ambasady polskiej w USA. Do wpisu dołączono krótki film mówiący o historii niemieckich obozów koncentracyjnych.
 
ZOBACZ WIDEO:



Wszystko zaczęło się od pomysłu jednego z internautów, by w związku ze skandalicznym zachowaniem niemieckiej stacji ZDF przypomnieć prawdę o niemieckich obozach koncentracyjnych.
 
„Żelazna Logika" za namową użytkownika „Bartoszsas1" rozpoczęła akcję #GermanDeathCamps – przypominającą, kto zakładał niemieckie obozy koncentracyjne. Ta inicjatywa ma przekonać stację, by przeprosiny byłego więźnia Auschwitz Karola Tendery umieszczone zostały w widocznym miejscu, a nie skryte na dole strony w zakładce „Doku/Wissen”. 

Pojawiają się też nowe pomysły:
 

"W najbliższych dniach rusza nasza kampania mobilna. Mobilny, podświetlany billboard wielkości 3x6m wyruszy za kilka dni z Wrocławia do Wiesbaden - pod siedzibę ZDF-u, a następnie do Bonn, Brukseli i Londynu"

– czytamy na profilu German Death Camps na Facebooku.


 
Okazało się, że Fundacja Tradycji Miast i Wsi zorganizowała podświetlany billboard, który pojedzie pod siedzibę ZDF. Następnie „zahaczy on jeszcze o Bonn, Brukselę i Londyn”.