Wariacja na temat znanego auta klasy średniej Peugeota 508 – PSE 508 o hybrydowym napędzie i 360 koniach mechanicznych mocy, to jedno z najciekawszych aut, jakie pojawiły się w tym roku na rynku. Dawno bowiem nie było samochodu, który tak udanie łączyłby w sobie wiele odpowiedzi na pytanie: jakie funkcje ma spełniać samochód. Bo ten Peugeot spełnia właściwie niemal wszystkie funkcje, o jakich zamarzy jego właściciel. Może poza właściwościami stricte terenowymi.
Ma wprawdzie napęd 4x4 i z kopnego śniegu nas wyciągnie i poza asfaltem pojedzie, ale niewielki prześwit na nic więcej w terenie nie pozwoli. Poza tym może być bezpiecznym rodzinnym kombi o minimalistycznym spalaniu w trybie hybrydowym, supersportowym autem o bajecznych jak w samochodzie na „zwykłe” drogi osiągach czy modnym dzisiaj autem elektrycznym, umożliwiającym codzienny dojazd z i do pracy dzięki obliczonym na 45 kilometrów zasięgowi tylko na napędzie elektrycznym. W wersji SW, czyli kombi z bagażnikiem o pojemności sięgającej do 1730 litrów, to wszechstronne auto może służyć także jako dostawczak, ale to byłaby chyba już motoperwersja.
PSE 508 spala w trybie hybrydowym ok. 2 litrów paliwa na każde sto kilometrów, w trybie sportowym pięć razy więcej, ale za to do setki rozpędza się wówczas w niewiele ponad 5 sek.
W środku nabywca dostaje wszystko, co tylko chce. Gdybym zaczął tu wymieniać wszystkie systemy i udogodnienia, znacznie przekroczyłbym ramy naszego skromnego działku. Teraz dwie łyżki dziegciu. Po pierwsze uważam, ze taki ekskluzywny samochód zasługuje na własny design. Bo, jak jest w tym przypadku, dodawanie wszędzie trzech kresek i nieco inny krój alufelg, to za mało. W środku PSE jest zbyt podobny do zwykłej, dwa razy tańszej wersji Peugeota 508, choć oczywiście pamiętam o świetnych fotelach i sportowej kierownicy. Zabrakło odrobiny szaleństwa designerów. A przecież raczej nie musieli oszczędzać. Jeden to z nielicznych opisywanych w tym miejscu aut, których cena rozpoczyna się powyżej 300 tysięcy złotych.
DANE TECHNICZNE:
Silnik 1598 ccm
Moc 265 kW/360 KM
Przyspieszenie 0-100 km/h 5,2 sek
Moment obrotowy 520 Nm
Zasięg w trybie elektrycznym 45 km
Prędkość max. 250 km/h\ (na elektr: 140 km\h)
Zużycie paliwa (mieszany) 2.03 l/100 km
Masa własna/ Dopuszczalna masa 1875/2360 kg
Wymiary (dł./szer./wys.) 4790 mm/1860/1420
Pojemność bagażnika 530-1780 litrów
Cena wersji od Sedan: 302 000 zł
Samochód testowy wersja SW ok. 306 500 zł
Wyposażenie m.in. 8 poduszek, klima aut. dwustrefowa, , system monitorujący jakość powietrza, ABS, ESP, regulator prędkości, felgi aluminiowe, nawigacja, system multimedialny, czujniki i kamera cofania i wiele, wiele innych