Sprawdź gdzie kupisz Gazetę Polską oraz Gazetę Polską Codziennie Lista miejsc »

Nie dla szczególarzy [NASZ TEST, GALERIA]

Dacia Sandero Stepway ze stukonnym silnikiem i fabrycznie założoną instalacją gazową to jeden z najtańszych samochodów, tej wielkości i z fabrycznym gazem na rynku. Ten samochód ma wiele atrybutów, aby być rynkowym hitem.

Jest wygodny, nieźle wygląda, ma spory jak na swoje gabaryty bagażnik i niezły, oszczędny i dynamiczny silnik. Podwyższony prześwit pozwalający bez obaw przejeżdżać nawet przez leśne i błotniste drogi. W jego wyposażeniu nie brakuje klimatyzacji, nawigacji (opcja za 1500 złotych) ani czterech poduszek. Słabej klasy materiały, zastosowane we wnętrzu, zbyt miękkie fotele i mówiąc oględnie przeciętny poziom zmontowania, rekompensuje niska cena. 

Fabryczna instalacja gazowa zdecydowanie zmniejsza koszty podróży. Mniej więcej o połowę. Wlew gazu jest umiejscowiony obok wlewu paliwa. W środku auta zamontowano wskaźnik, który pokazuje poziom gazu. Gdy gaz zostanie wyczerpany automat przełącza samochód na zasilanie spalinowe. Zbiornik na gaz umiejscowiony jest pod podłogą bagażnika; tam gdzie zazwyczaj montowane jest koło zapasowe. W tym aucie koło zapasowe możemy przewieźć najwyżej w bagażniku. Zmniejszając jego pojemność. I tak niezbyt wielką – 320 litrów.

100-konny silnik zapewnia samochodowi zupełnie wystarczającą dynamikę zarówno na gazie jak i na benzynie. Jazda nie jest zbyt komfortowa, auto wychyla się na zakrętach. Całość dopełniają nie do końca wygodne fotele, które nie budzą takiego, powiedzmy, stuprocentowego zaufania. Po prostu skrzypią i trochę się chwieją. Ale cóż, samochód z jakichś powodów musi być tani. Jeśli ktoś szuka właśnie taniego w eksploatacji samochodu dla niewielkiej rodziny, a nie będzie zwracał uwagi na szczegóły, to propozycja dla niego.

Dacia Sandero Stepway Laureate LPG to samochód tani, nieźle wyposażony, który jednak był projektowany przez bardzo oszczędnych księgowych. Jakość materiałów pozostawia tu sporo do życzenia.  

Dane TECHNICZNE:

Silnik 999 ccm

Moc 74 kW/100 KM przy 5000 obr/min

Przyspieszenie 0-100 km/h 11,5 sek

Prędkość max. 182 km/h

Moment obrotowy (Nm/obroty) 170/2000

Zużycie paliwa wg. producenta (cykl mieszany) 5,1-6.4 l/100 km

Masa własna/ Dopuszczalna masa 950/1300 kg

Wymiary (dł./szer./wys. mm) 4089/1496/1555

Pojemność bagażnika 320-1196 l

Ceny auta od (wersja sandero access silnik 1.2 16V 75 KM) 32 900 zł 

Samochód testowy (wersja stepway laureate): ok. 55 000 zł

Wyposażenie m.in.: 4 poduszki, klimatyzacja man., ABS, system multimedialny R-link, ESP, nawigacja, czujniki parkowania

 



Źródło: niezalezna.pl

Igor Szczęsnowicz