Koszulka "RUDA WRONA ORŁA NIE POKONA" TYLKO U NAS! Zamów już TERAZ!

Idealny na długą drogę [NASZ TEST, GALERIA]

Idealna do dalekich podróży. Ekonomiczna, dynamiczna, a z wyglądu nieco zbyt monotonna. Taka jest właśnie Astra z najsilniejszym oferowanym wysokoprężnym trzycylindrowym silnikiem o mocy 122 KM i pojemności 1,5 litra. Testowaliśmy samochód w najbogatszej i najdroższej wersji wyposażeniowej – Ultimate.

Mimo tego, że w ofercie są Astry o większej mocy silnika (130 i 145 koni w benzynowych modelach) to właśnie ta testowana dysponuje największym momentem obrotowym 300 niutonometrów w sporym zakresie obrotów  i pełnią mocy uzyskiwaną już przy 3500 obrotów. Dzięki temu jazda ta Astrą jest dynamiczna, a przy tym oszczędna. W trasie średnie spalanie, nawet przy autostradowych prędkościach, nie powinno przekroczyć 6 litrów ropy na 100 kilometrów. Samochód bardzo sprawnie połyka kolejne kilometry drogi, nie mając przy tym żadnych problemów z elastycznością. Moc dostarczana jest bez ociągania w każdym zakresie obrotów. 

Astrą jeździ się ponadto bardzo przyjemnie. Dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości doskonale trzyma się szosy, auto nie jest pod ani nadsterowne. W mieście spali nieco więcej ropy, ale, co należy podkreślić, dzięki dobremu wyciszeniu nie jest wcale głośne. Oczywiście, jak to trzycylindrowy diesel, nieco klekocze zimny zaraz po starcie, ale nie trwa to długo.

W środku dzięki najwyższej wersji wyposażeniowej kierowca dysponuje niemal wszystkim co potrzebne do bezpiecznej i przyjemnej podróży. Tutaj seryjna jest nawet nawigacja z kompletem map. W standardzie również komplet czujników parkowania z kamerą cofania czy dwustrefowa klimatyzacja. Zwracają uwagę bardzo wygodne fotele AGR z czarnej Alcantary. Można oczywiście się szarpnąć i dokupić skórzaną tapicerkę za jedyne 6200 zł. ale po co? Jedyne, co warto kupić, to indukcyjna ładowarka do smartfona za 600 PLN. Przekonałem się, że to akurat potrzebny gadżet, szczególnie jeśli autem w długą podróż jedzie więcej osób. 

Opel z mocnym dieslem i w najlepszej wersji wyposażeniowej za ok. 120 tysięcy złotych to duży wydatek, ale otrzymujemy za swoje pieniądze znakomicie wyposażony, szybki i oszczędny samochód. Może trochę nudny, ale może to tylko konserwatyzm… 

Dane TECHNICZNE:

Silnik 1496 ccm

Moc 90 kW/122 KM przy 3500 obr/min

Przyspieszenie 0-100 km/h 10,3 s.

Prędkość max. 210 km/h

Moment obrotowy (Nm/obroty) 300/1750-2500

Zużycie paliwa wg. producenta (średnie) 4,6 l/100 km

Masa własna/ Dopuszczalna masa 1300/1850 kg

Wymiary (dł./szer. bez lusterek/wys. mm) 4370/1809/1485

Pojemność bagażnika 370/1210 l

Ceny auta od (obecna promocja) 76 400 zł (wersja edition benzyna 1.2 110 KM)

Samochód testowy (plus opcje): ok. 120 000 zł

Wyposażenie m.in.: 6 poduszek, klima aut. dwustrefowa, ABS, ESP, system multimedialny, czujniki parkowania, nawigacja, system Opel OnStar

 



Źródło: niezalezna.pl

Igor Szczęsnowicz